Euroopas esirinda kuuluva Eesti autoesinduse edu valem: mõtestatus, mitte potjomkinlus

Margus  Martin
, ajakirjanik
Copy
Elke Rakvere juhatuse esimees Hannes Vares ning raamatupidaja ja kliendisuhete juht Hille Ross.
Elke Rakvere juhatuse esimees Hannes Vares ning raamatupidaja ja kliendisuhete juht Hille Ross. Foto: Margus Martin

Kolmandat korda Euroopa parimate Toyota müügiesinduste sekka valitud Elke Rakvere juhatuse esimees Hannes Vares (69) lausub, et kuigi edasimüüjate hulgas valitseb tihe konkurents, nemad parema tulemuse nimel Potjomkini küla rajamise ehk tegelikkuse ilustamisega ei tegele. «Edu taga on kõigi töötajate pühendumus teha oma tööd iga päev nii hästi, kui oskad,» ütleb Vares.

Toyota hindab ja tunnustab parimaid esindusi Euroopas aunimetusega Ichiban (jaapani k number üks või esimene). Selle saamiseks tuleb olla kõrgel tasemel neljas hinnatavas põhikriteeriumis – töötajate kaasamine, kliendikesksus, ettevõtte kultuur ja majanduslik jätkusuutlikkus. Kõigi näitajate hindamiseks on kasutusel kindlad mõõdikud.

26-liikmeline Elke Rakvere esindus pole teab mis suur, kuid lõviosa töötajatest on ettevõttes püsinud küllaltki kaua. Varese sõnul on sellel nii omad plussid kui ka väikesed miinused. «Ei tohi ära unustada, et kaua ühte tööd tegevatel inimestel võib tekkida rutiin ja ka oht langeda teatud mugavustsooni. Kui palju selliseid ikka on, aga inimloomusesse on väike laiskus sisse kirjutatud, mis ei pruugi olla tingimata alati halb,» arutleb ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles