Naised kirglised, kliendid, kupeldajad ja moraalihoidjad: näitus uurib seksitööd Eesti kunstis

Kultuuritoimetus
Copy
Ado Vabbe (1892‒1961). Kompositsioon nelja figuuriga. 1912. Tušš, akvarell. Eesti Kunstimuuseum.
Ado Vabbe (1892‒1961). Kompositsioon nelja figuuriga. 1912. Tušš, akvarell. Eesti Kunstimuuseum. Foto: Repro

Kumu kunstimuuseumi kolmanda korruse projektiruumis avaneb 25. aprillil näitus «Moraalihoidjad ja naised kirglised. Seksitöö kuvand Eesti kunstis 20. sajandi esimesel poolel».

20. sajandi hakul Saksamaalt alguse saanud ekspressionismi ja selle sotsiaalkriitilisemate edasiarenduste mõjul ja tänu eesti kunstnike tihedatele kultuurisidemetele Saksamaaga jõudsid esimesed seksitööd kujutavad teosed peatselt siinse kunstipubliku ette. Nagu mujalgi, on nendel seksitööd eeskätt esitatud seksuaalteenuseid müüva naise kuju kaudu, kes võib teosel esineda nii meestele hukatusliku vampiiri, ihaldusväärse femme fatale’i, haigustest ja surmast lehkava hirmutise kui ka kannatava ohvrina.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles