Vaata videot Selline on nüüdispurjekas ja see säästab päris mitu tonni kütust päevas

teadus.postimees.ee
Copy
Automaatpurjesüsteem WindWings võimaldab Pyxis Oceanil säästa päevas kolm tonni kütust, vähendades süsinikdioksiidi heitmeid 11,2 tonni võrra ja saavutada üldine kulude kokkuhoid 14 protsenti.
Automaatpurjesüsteem WindWings võimaldab Pyxis Oceanil säästa päevas kolm tonni kütust, vähendades süsinikdioksiidi heitmeid 11,2 tonni võrra ja saavutada üldine kulude kokkuhoid 14 protsenti. Foto: Cargill

Meretranspordi valdkonnas võib olla kätte jõudnud rohelisem ja efektiivsem ajastu.

Üks 43 000-tonnine puistelaev on lõpetanud kuue kuu pikkuse katsesõidu, mille käigus kasutati diiselmootorite kõrval ka tipptehnoloogilist automaatpurjesüsteemi nimega WindWings.

Laev Pyxis Ocean, mida opereerib MC Shipping Kamsarmax ja mida rendib Cargill, seilas Singapuri lipu all. Laev varustati BAR Technologiesi välja töötatud kahe WindWings purjesüsteemiga ja alustas 2023. aasta augustis kuuekuulist meresõitu. Selle aja jooksul läbis laev India ookeani, Vaikse ookeani ning Põhja- ja Lõuna-Atlandi ookeani, ületades ka Hoorni neeme ja Hea Lootuse neeme.

Erinevalt traditsioonilistest purjeriidest purjedest, mida võib näha vanadel piltidel, on WindWingsi purjed valmistatud tahkest fiiberkiudplastikust ja on 37,5 meetrit kõrged. Nende eesmärk ei ole asendada diiselmootoreid, vaid pakkuda täiendavat tuge, kui laev satub soodsate tuulte ja hoovuste piirkonda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles