Euroopa Komisjon võib nõuda veebireklaami kuritarvituste pärast Google'i äri tükeldamist

Copy
Google'i logo.
Google'i logo. Foto: Arnd Wiegmann

Euroopa Komisjon teatas kolmapäeval, et Google on kuritarvitanud oma valitsevat seisundit veebireklaamide turul ja soovitas USA ettevõttel osa oma reklaamiärist õiglase konkurentsi tagamiseks maha müüa.

Komisjon palus Google’il anda kaks aastat kestnud juurdluse esialgsele tulemusele vastus, enne kui langetatakse lõplik otsus.

Kui komisjon jääb pärast seda enda seisukohale kindlaks, võib see trahvida Google’it summas kuni kümme protsenti selle üleilmsest aastakäibest.

Briti mainekas majandusleht Financial Times kirjutas, et Euroopa Komisjoni sõnul kasutab USA tehnoloogiahiid oma domineerivat positsiooni veebireklaami turul- näiteks tööriistad, mis pagutavad reklaamibännereid ajalehtede veebilehtedele- ning annavad sellega hoobi nii reklaamiandjatele kui veebikülgedele ning rakendustele, kus reklaamid ilmuvad.

See oleks esimene kord, kus Euroopa Komisjon tehnoloogiahiiul osast äris loobumist nõuab, kuigi aastate jooksul on konkurentsimenetlustes Google’t trahvitud miljardite eurodega.

Google muidugi komisjoni otsusega nõus ei ole ning lubab ka vastavalt sellele käituda.

«On haruldane, et nõuame äri lahutamist, kuid võime seda teha, kui leiame, et Google on oma positsiooni turul kuritarvitanud,» lausus Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager, lisades, et Google tegutseb turul mõlemal poolel nii reklaamiserveri kui reklaamide ostmise tööriistadega ning ta on mülemal pool turu valitseja.

Vähemalt alates 2014. aastast on Google eelistanud pakkumiste tegemist oma reklaamibörsil AdX. Vestager ütles, et mõnel juhul oli AdX-il õigus pakkumine teha pärast seda, kui kõik teised pakkujad olid oma pakkumised teinud, samas kui teistel juhtudel teavitati AdX-i konkurentide pakkumistest eelnevalt. Komisjon lisas, et Google'i käitumine «võis sulgeda konkureerivad reklaamibörsid» ja võimaldanud tal küsida kõrgemaid hindu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles