Uuring: Balti digireklaami turg kasvab Euroopa keskmisest kiiremini

BNS
Copy
Digitaalne välireklaam Paides
Digitaalne välireklaam Paides Foto: Dmitri Kotjuh / Jarva Teataja

Euroopa digitaalse reklaami ja turunduse assotsiatsiooni IAB Europe 2022. aasta uuringu järgi kasvasid vaatamata majanduslikule ja poliitilisele ebastabiilsusele digitaalse reklaami kulutused Euroopas 9,8 protsenti 86 miljardi euroni, Balti riikides oli kasv aga 14,2 protsenti 386 miljoni euroni.

Suurim digitaalse reklaami eelarve on Baltiriigis Leedus – 157 miljonit eurot. Eestis on turu maht aga 115 miljonit ja Lätis 114 miljonit eurot, teatas IAB Baltics.

Euroopa brändid digitaliseerivad oma assotsiatsiooni teatel äritegevust, et suurendada ettevõtete efektiivsust ning ka nende reklaamieelarved liiguvad digireklaami. Seega, vaatamata ebastabiilsele makrokeskkonnale kasvab digireklaami osakaal Euroopas kiiresti.

«Koostöös IAB Europe'i, meie liikmete ja kohalike uuringupartneritega prognoosime, et Eesti, Läti ja Leedu kohalikel digireklaamiturgudel on meediakulutuste osakaal seni arvatust palju suurem. Sarnaselt teiste Euroopa turgudega kulutatakse Baltiriikides digireklaamile rohkem kui kõigile traditsioonilistele meedialiikidele kokku. 2022. aasta andmete põhjal saame öelda seda, mida reklaamijad on juba mõnda aega tõdenud – kuna digitaalse reklaami kulud ületavad traditsioonilise meedia kulutusi, on digireklaam võtnud juhtiva rolli,» ütles IAB Balticsi juhtuse liige ja Adexi töörühma juht Kaarel Oja.

17. aastat toimuv uuring analüüsib digitaalse reklaami kulutusi. Uuringuandmeid kogutakse 29 Euroopa riigis, välja arvatud Venemaal ja Valgevenes.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles