Aina rohkem eestlasi töötab virtuaalreaalsuses

tehnika.postimees.ee
Copy
Foto: pexels.com

Eesti XR sektori töötajate arv kasvas 2022. aastal 72%, selgub Eesti Virtuaal- ja Liitreaalsuse Assotsiatsiooni (EEVR) läbiviidud uuringust.

2022. aasta kohta läbi viidud küsitlus uuris Eesti XR-tööstuse hetkeseisu ja tulevikuväljavaateid, hõlmates 20 Eesti XR-organisatsiooni.

Eesti XR-sektori ettevõteteks ja institutsioonideks loetakse asutusi, kes kasutavad oma teenuse või toote keskmes virtuaalreaalsuse (VR) või liitreaalsuse (AR) tehnoloogiaid.

Märgatavalt kasvas 2022. aastal Eesti XR-sektoris töötajate arv, tõustes 132 inimeselt 228 inimeseni. Üle poole ettevõtetest kavatseb jätkata töötajate värbamist ka 2023. aastal. Eesti XR-sektori kogukäive tõusis aastaga 4,6 miljoni euroni (+12% kasv võrreldes 2021. aastaga).

Kogukäibest teenis enam kui kaks kolmandikku (3,1 miljonit eurot) CM Games, peamiselt oma populaarse mängu «Into the Radius» kaudu. 80% (3,67 M) Eesti XR-sektori käibest moodustas eksport. Raporti kohaselt ei anna töötajate arv ning käibenumbrid siiski sektori seisust terviklikku pilti.

Üks globaalselt edukamaid XR-valdkonna ettevõtteid, avataride platvorm Ready Player Me, ei teeninud 2022. aastal plaanitult tulu, kuid suurendas märkimisväärselt oma avatarisüsteemiga seotud rakenduste ja mängude arvu (praeguse seisuga üle 7000 partneri). Lisaks õnnestus Ready Player Me'l 2022. aastal kaasata 56 miljoni dollari suurune hiigelraund B-seeria rahastusvoorus.

Täiendusena varasemate aastate uuringutele on seekordses raportis suurem fookus XR-tehnoloogiaga seotud haridusel Eestis. Kahekümnest uuringus osalenud organisatsioonist olid lausa 7 haridusasutused. Kokku lõpetas nendes asutustes 2022. aastal õpingud 260 õpilast, kes olid omandanud vähemalt ühe XR-tehnoloogiaga seotud oskuse.

Raportit saab lähemalt lugeda SIIT.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles