Bolt peab andma tarbijakaitsele aru oma hinnatestide kohta (1)

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Autorendi teenus, Bolt Drive'i autod.
Autorendi teenus, Bolt Drive'i autod. Foto: Tairo Lutter

Tarbijakaitseamet pöördus Bolti poole, et uurida nende hinnatestide kohta, sest firma kasseerib klientidelt korraga justkui nii miinimumtasu kui ka teenuse kasutamise tasu.

Kui Tõnis pärast lühikest sõitu Bolti rendiautoga saadud kviitungit uurides avastas, et temalt on korraga kasseeritud nii miinimumhind kui ka teenuse hind, pöördus ta selguse saamiseks firma klienditeenindusse. Sealt sai ta ebamäärase vastuse, et neil käib parasjagu test ja midagi selle suhtes teha ei saa.

Bolti pressiesindaja Liisi Maria Muuli sõnul testisid nad maikuus miinimumtasu erinevaid võimalikke hindu. Miinimumtasu on tasu, mis autot rentides minimaalselt maksta tuleb, hoolimata läbitud distantsist või ajakulust. Veebruaris toimus erinevate minutihindade test, mille käigus klientidelt võeti teenuse eest erinevat minutihinda.

Lühikesi sõite ei soosi

«Meie jaoks on oluline mõista hinnastamismudelit ja näha muutusi klientide käitumises ning leida tasakaal mõistliku hinna ja mugava transpordilahenduse pakkumise vahel,» selgitas Muuli. «Miinimumtasu tõstmisega nägime, et inimesed on valmis tegema vähem lühikesi sõite autoga ja kasutama selle asemel alternatiive - inimesed eelistasid meie soovitusel näiteks Bolti tõuke- või jalgratast, kuna nad nägid, et selle maksumus on neile odavam.»

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalveameti (TTJA) ettevõtluse osakonna jurist-valdkonnajuht Hellika Tederi sõnul on klientide erinev hinnastamine ehk dünaamiline hinnastamine lubatud tingimusel, et kaupleja annab tarbijale enne tehingu sooritamist tõese teabe teenuse hinna arvutamise aluste kohta ja selle alusel peab kujunema lõpphind.

«Hinnakujundus on vaba – kliendil on küll õigus nõuda infot hinnastamise aluste kohta, kuid mitte seada konkreetseid tingimusi – samas on tarbijal võimalus valida teine teenusepakkuja, kui mingi kaupleja tingimused on talle vastuvõetamatud,» rääkis Teder.

Foto: Kuvatõmmis

Mitu tasu korraga

Bolt Drive ostueelse teabe juures on kirjas «Lühikeste sõitude eest, mis maksavad alla miinimumtasu, võetakse miinimumtasu», kuid kliendil edastatud kuvatõmmiselt nähtub, et lisaks miinimumtasule võeti tarbijalt tasu ka auto kasutamise aja ja läbitud teepikkuse alusel, kuigi teenuse kasutamise kogukulu jäi alla miinimummäära.

«Eelnevast tulenevalt võtsime Bolt Operations OÜ-ga ühendust – küsisime hinnastamise tingimuste kohta ja selgitasime, millele tuleb tähelepanu pöörata, et tarbija õigused oleksid kaitstud,» ütles Teder.

Muuli sõnul on peale testi lõpemist Bolt Drive'i miinimumtasu 3.29 eurot ja seda pole neil plaanis lähiajal muuta. Veebruarikuu järel toimus ümberhinnastamine väga erinevalt vastavalt mudelile.

Tõnis ütles, et teda paneb taoline hinnastamine küll odavamaid alternatiive otsima. «Arvan, et kasutan Draivi lühikesteks sõitudeks kindlasti vähem, ilmselt peaaegu üldse mitte,» lausus ta. «Ma seekord võtsin auto, sest ühtegi vaba tõuksi ei olnud. Tegelikult eelistan ma nii lühikesi vahemaid käia jala, aga kuna olin sel päeval käinud juba üsna palju, siis eelistasin kasutada abivahendit. Ilm oli ka kehvapoolne.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles