Tallinna Ülikool korraldab õppimistalgud

PM Haridusportaal
Copy
Õppimine. 
Foto on illustratiivne.
Õppimine. Foto on illustratiivne. Foto: Fotokonkurss „Õppimine on IN“

Tallinna Ülikool korraldab laupäeva Tallinnas Gustav Adolfi Gümnaasiumis õpioskuste talgupäeva, pannes üldhariduskoolide viiendate klasside viieliikmelised võistkonnad üle Eesti proovile erisuguste kompleksülesannete lahendamisel.

Varasemalt tuntud õpioskuste võistlus on muutnud ülesehitust ning nüüdseks juba teist aastat on Tallinna Ülikool koos osalevate koolidega katsetanud uudset talgute formaati. Talgupäeva ühe korraldaja, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi dotsent Elina Malleus-Kotšegarovi sõnul aitab uus formaat tõhusamalt fookusesse tuua eelkõige ennastjuhtiva õppija.

«Koolidel on oluline roll laste õpioskuste kujundamisel. Just seetõttu soovime talgutega levitada ja jagada teadliku õppimiskogemuse toetamise tähtsust – õppima saab õppida! Meie kõigi eesmärk on ju ometi see, et koolis ei keskendutaks hinnetele, et hinne poleks eesmärk omaette, vaid see on tagasiside eelkõige õpetajale,» rääkis Malleus-Kotšegarov.

Tema sõnul on olulisim, et õpilastel säiliks õpimotivatsioon ja lapsed oskaksid ning tahaksid koostöiselt õppida. «Sellise keskkonna loomine nõuab õpetajatelt ja ka vanematelt sageli just mõtlemise muutmist ning teadlikkuse kasvatamist tõhusa õppimise ja selle toetamise olemusest,» selgitas Elina Malleus-Kotšegarov ürituse eesmärki.

Õppimist tuleb mõtestada

Ürituse kaaskorraldaja, Tallinna Ülikooli haridusjuhtimise koostööjuht Riina Stahl lisas, et riiklikku olümpiaadisüsteemi kuuluvatel õpitalgutel pööratakse tähelepanu ka õpiprotsessi mõtestamisele ja planeerimisele ning sellele, et osalemisest saadav koostöine kogemus oleks tulemusega võrdväärselt oluline.

«Riiklikul talgupäeval saavad õpilased võimaluse panna end meeskonnana proovile uudses õppimise olukorras, lahendada koos põnevaid kompleksülesandeid, kasutades selleks olemasolevaid teadmisi, kuid lisaks saavad nad vajalikku infot ka ise juurde otsida. Tähtis on sealjuures see, et üheskoos analüüsitaks lahenduskäike ja tööprotsessi ennast,» kirjeldas Riina Stahl õpitalgute päeva lähemalt. 

Ta avaldas lootust, et talgutel kasutatav kompleksülesande sooritamine pakub lastele mõnusat väljakutset ja aitab sealjuures suunata tähelepanu õppimise sellistele aspektidele, mis võivad sageli jääda varjatuks.

Osalemas on 18 kooli

Lisaks koostöisele õppimisele on lahendatavate ülesannete puhul rõhk lisaks õpiprotsessi planeerimisel, teksti mõistmise oskusel, mustrite ja seoste märkamisel ning nende põhjal järelduste tegemisel, kuid kõige muu kõrval ka iseseisval oskusel lahendada praktilisi ülesandeid.

Üleriigilisele talgupäevale eelnesid nii koolisisesed kui ka piirkondlikud talgupäevad, mis toimusid 5. klasside õpilastele üldjuhul sügissemestril.

Kokku osaleb tänasel talgupäeval 18 kooli üle Eesti.

Õpioskuste talgud kuuluvad riiklikku olümpiaadide süsteemi. Olümpiaadide süsteemset korraldamist koordineerib Tartu Ülikooli teaduskool, luues sellega võimekatele ja teadushuvilistele õpilastele lisastiimulit oma võimete arendamiseks. Õpitalguid toetavad haridus- ja teadusministeerium, Briti Nõukogu, kirjastus Koolibri ja Jungent Estonia OÜ.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles