VIDEO ⟩ Hyundai näitas oma uut elektriautode laadimisrobotit

tehnika.postimees.ee
Copy
Hyundai väike robot liigutab masinnägemise ja robotkäpaga elektripistiku auto laadimispessa.
Hyundai väike robot liigutab masinnägemise ja robotkäpaga elektripistiku auto laadimispessa. Foto: Hyundai Motor Group

Hyundai Motor Group töötas eelmisel aastal välja elektrisõidukite jaoks mõeldud automaatse laadimisroboti ja avaldas täna video selle tööst päris keskkonnas.

Elektriautode laadimisrobotid on vajalikumad, kui kütuse tankimisrobotid, sest akud laevad kauem ning kui auto on «tangitud», ei pruugi inimene tavaliselt olla kohe läheduses, et laadimiskoht vabastada ja minema sõita. Selleks on vaja lahendust, mis pistiku vabastaks ja näiteks kõrval parkimiskohal ootav elektriauto saaks kohe oma laadimist alustada. Videost pole küll näha, kas laadimisrobot on suuteline liikuma, kuid laadimise alustamist ja lõpetamist suudab see juba ilma inimeseta teha. Parkimiskohale võib samas liikuda ka iseparkimise tehnoloogiaga auto: üks auto vabastab laadimiskoha, teine sõidab ise asemele.

Hyundai Motor Groupi video näitab, kuidas robot suhtleb elektrisõidukiga ning avab automaatselt laadimispordi ja ühendab laadimispistiku.

Automaatne laadimisrobot ehitati ilmastikukindlaks, et saaks töötada sõltumata laadija asukohast, ilmast ja võimalikest takistustest. Seade ühendab laadija õigesti porti, kasutades robotjuhtimise tehnoloogiat, mida juhib 3D-kaamera põhine tehisintellekti algoritm.

Juba lähemas tulevikus võiks elektriauto ise laadimiskohale manööverdada ja peale aku täis saamist ära sõita mujale parkima. Siis saaks inimese sekkumiseta laadida järjest mitut elektriautot.
Juba lähemas tulevikus võiks elektriauto ise laadimiskohale manööverdada ja peale aku täis saamist ära sõita mujale parkima. Siis saaks inimese sekkumiseta laadida järjest mitut elektriautot. Foto: Hyundai Motor Group

Hyundai lisas oma pressiteates, et ettevõte kavatseb elektrisõidukite laadimisroboteid lähiajal edasi arendada ja neile uusi võimeid lisada.

Videos sõidab elektriauto Hyundai IONIQ 6 ise parkima laadimisalale. Kui sõiduk on paigal, suhtleb robot sõidukiga, et avada laadimisport, arvutades kaamera kaudu pistikupesa täpse asukoha ja nurga.

Siis võtab robot laadija ja kinnitab selle laadimisporti, alustades laadimist. Kui laadimine on lõppenud, eemaldab robot laadija, viib selle õigesse kohta tagasi ja sulgeb sõiduki laadimispordi kaane.

Kuna laadimiskaablid on kiirlaadimisega muutumas aina raskemaks ja jäigemaks, peaks selline lahendus parandama elektriauto kasutamise mugavust. Tulevikus näeb Jaapani autokontsern koostööd robotlaadijate ja selliste elektriautode vahel, mis oskavad ilma juhita iseseisvalt parkimiskohale manööverdada. Autonoomsete parkimise juhtimise süsteemidega kombineerituna võiks seega roboti abil laadida järjestikku mitut pargitud autot ilma inimese sekkumiseta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles