Neli surma kahe aasta jooksul sunnib asfaldirallit muutusele

Christopher Krutto
Copy
Hoiatusteip tee ääres, kus mullu hukkus Targa Tasmania rallil 59-aastane Anthony Seymour.
Hoiatusteip tee ääres, kus mullu hukkus Targa Tasmania rallil 59-aastane Anthony Seymour. Foto: Monte Bovill/AP/Scanpix

Targa Tasmania nimeline ralli on Austraalias küll populaarne, kuid kahjuks on seal viimase kahe aastaga surnud neli inimest. Seetõttu ootavad seda ees mitmed muutused.

Pärast rohkeid surmajuhtumeid pandi kokku komisjon, mis hakkas uurima, kuidas saaks igal aastal toimuvat kuue päeva pikkust rallit turvalisemaks teha, kirjutab Motorsport-Total.

Esiteks jõuti järeldusele, et kui seni eksisteeris avatud klass, kus võisid sõita ükskõik kui võimsad masinad, siis nüüd tuleb masinate jõudlust piirata. See tähendab, et edaspidi on seal kõige võimsatame masinate jõudlus piiratud Rally2-autoga samale tasemele ehk neil on umbes 300 hobujõudud ja need kaaluvad umbes 1230 kg.

Lisaks sellele muudetakse võistlustrassi, et keskmised kiirused ei kerkis üle 132 km/h ning maksimaalsed kiirused enam kui 200 km/h peale. Kui kuskil võib olla oht või on juhtunud õnnetus, peavad sõidukid oma kiirust alandama. Reeglite järgimiseks pannakse igale autole peale pardakaamera.

Lisaks sellele on edaspidi vaja kõikides klassides rahvusvahelist litsentsi ja edapsidi hakatakse kasutama karistussüsteemi, mis tähendab, et liigsed kiiruseületamised ja õnnetused võivad viia võistluskeeluni.

Kokku tõi komisjon välja 94 suuremat ja väiksemat muudatust, mida korraldajad peaksid võistluse turvalisuse parandamiseks ellu viima.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles