FIA rallidirektor: WRC-sarja tulevik on 70 protsendi ulatuses paigas

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Andrew Wheatley (vasakul).
Andrew Wheatley (vasakul). Foto: IMAGO/Nikos Katikis/Scanpix

Rahvusvahelise autoliidu FIA rallidirektori Andrew Wheatley sõnutsi on enam-vähem teada, mida toob 2025. aasta WRC-sarjas.

Tänavu kasutusele võetud hübriidajastu määrustik kehtib 2024. aasta lõpuni. Seejärel toimub kindlasti teatud muutusi. Iseasi, kui suurel määral.

«Ütleksin, et 70 protsendi ulatuses,» vastast Wheatley portaali Autosport küsimusele, kui palju on tuleviku osas paigas.

«Oleme suhelnud WRC-tiimidega, aga ka üldiselt ralliga seotud tootjatega. Suhtleme inimestega väljaspool MM-sarja, et mõista, mis suunas on autondus üldiselt liikumas. Oleme saanud palju tagasisidet, ent päris kindlat vaadet veel mitte.»

Suund on igal juhul loodussäästlikuma tulevikku. Elektrijõu kasutamisega ülesõitudel astuti tänavu esimene samm. Mis edasi? Hayden Paddon demonstreeris Uus-Meremaa rallil täiselektrilist Hyundai Konat, Toyota näitas vesinikkütusel liikuvat Yarist veidi varem.

«Praegune Rally1 auto oma turvakesta, aerodünaamika, vedrustuse ja piduritega jääb ka edaspidi tuumaks. 75 protsenti sellest autost ei hakka midagi teisiti tegema,» ei ole Wheatly sõnutsi vähemalt esialgu suurt revolutsiooni siiski oodata.

«Teame, et need osad töötavad väga hästi. Muutus võib toimuda kütuse liikumises ning kas kasutame elektri- või termilist jõuallikat.»

Ta lisas: «Fossiilkütusevaba auto on tulevik. Oleme praegu näinud elektrilist Hyundaid ja vesinikul liikuvat Toyotat. Kuskile sinna suunas peamegi liikuma. Iseküsimus on: kus?»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles