Vene naftatankerite reostusoht Läänemerel kasvab (1)

Erkki Erilaid
Copy
Vene sõjalaev Suure-Belti kanalis, Fyni saare lähedal.
Vene sõjalaev Suure-Belti kanalis, Fyni saare lähedal. Foto: TIM KILDEBORG JENSEN

ELi kehtestatav naftaembargo suurendab reostuse ohtu Taani väinades, sest Venemaa Läänemere sadamatest teekonda alustavad tankerid ei saaks enam kasutada Taani ja Rootsi vahelise kitsa veetee läbimisel lootsiteenust.

ÜRO Rahvusvaheline Mereorganisatsioon ja Taani merendusvõimud soovitavad tungivalt kasutada Taani väinasid läbivatel laevadel lootsi. Kuigi see ei ole kohustuslik, järgitakse laevanduses seda soovitust laialdaselt. Taani merendusameti andmetel kasutasid lootsi 95 protsenti kõigist 196 naftatankerist, mis läbisid eelmisel kuul väinade peamist kanalit Suur-Belti, kirjutas Financial Times.

ELi sanktsioonid Venemaa naftaekspordi vastu meritsi keelaksid aga meretransporditeenuste osutamise Venemaa naftat vedavatele laevadele. Kui probleemiga ei tegeleta, võib see suurendada ohtlike ja keskkonnale katastroofiliste naftareostuste ohtu laevadelt, mis ei kasuta lootsi või üritavad nn pimedalt sõites sanktsioonidest kõrvale hiilida.

«Mereorganisatsiooni reeglite ja soovituste eiramine ei kujuta endast Taani territoriaalvetele mitte ainult keskkonnariski. See ohustab ka navigatsiooni ja laevade pardal olevate meeskonnaliikmete ohutust,» teatas Taani merendusamet ja lisas, et nemad ei saa paraku takistada naftatankerite väinast läbisõitu avamerele.»

Analüütikute hinnangul tuleb ohtlikule olukorrale leida läbi kompromissi mingisugune lahendus, sest hinnanguliselt liigub läbi Taani väinade teel Atlandile umbes 1,5 miljonit barrelit Venemaa toornaftat päevas.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles