FIA rallidirektor on olukorraga rahul: liiga palju autotootjaid tekitaks ühe probleemi

Siim Kaasik
, reporter
Copy
Gus Greensmithi juhitud Ford Puma Keenia MM-rallil.
Gus Greensmithi juhitud Ford Puma Keenia MM-rallil. Foto: IMAGO/Nikos Katikis/Scanpix

Kevadel FIA rallidirektorina tööle asunud Andrew Wheatley sõnul piisab WRC-sarjale kolmest-neljast autotootjast.

Praegu võistleb MM-sarjas kolm autotootjat. Neist Toyota ja Hyundai on tehasemeeskonnad, M-Sport Fordil on tehasetugi vaid osaliselt. Rohkem kui praegu oli autotootjaid viimati 2019. aastal, kui WRC-sarjas tegi kaasa ka Citroen.

Tänavu hakkasid WRC-autodele kehtima uued regulatsioonid, kui üle mindi hübriidajastule. Nagu teame, siis uusi autotootjaid see juurde ei meelitanud. FIA hinnangul pole sellest midagi, sest praegu on WRC-sarjas automarke parasjagu.

«Erinevad tootjad näitavad pidevalt huvi meie sarja vastu, sest tegemist on globaalse võistlussarjaga. Samuti on tegemist väga konkurentsitiheda võistlussarjaga,» lausus Wheatley DirtFishile.

«Arvan, et neli autotootjat oleks piisav. Olen olnud seotud, kui WRC-sarjas oli kuus või isegi seitse autotootjat. Toona tekkis üsna ebamugavaid vestlusi, sest kõigil oli keeruline edukas olla. Mida rohkem autobrände, seda rohkem on teisi, kolmandaid, neljandaid ja viiendaid kohti. Võita saab ainult üks, sest selline on spordi olemus,» jätkas ta oma mõttekäiku ning lisas, et tänavu on võidu kirja saanud nii Ford, Toyota kui ka Hyundai. 

«Muidugi tahame alati nii palju brände kui võimalik, kuid sarja heaolunimel piisab kolmest või neljast. Pealegi, mitte väga kaua aega tagasi sõitis Audi Lancia vastu ja Peugeot Audi vastu. Vahepeal unustame, et oleme kunagi samas olukorras olnud,» lausus Wheatley.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles