Uus rekordsuur 9000-kohaline kruiisilaev läheb laevatehasest otse vanarauaks (2)

tehnika.postimees.ee
Copy
Esimene Global-klassi laev Global Dream ootas samuti pikalt oma saatust Wismari laevaehitusdokis, kuid leidis parema saatuse. Teine täpselt samasugune kruiisilaev Global Dream II, millest on praeguseks vähem valmis, peab aga saama taas toormetalliks.
Esimene Global-klassi laev Global Dream ootas samuti pikalt oma saatust Wismari laevaehitusdokis, kuid leidis parema saatuse. Teine täpselt samasugune kruiisilaev Global Dream II, millest on praeguseks vähem valmis, peab aga saama taas toormetalliks. Foto: IMAGO / BildFunkMV / Scanpix
  • Kruiisilaevu ei julge keegi osta, samas dokis hakatakse tegema hoopis sõjalaevu
  • Müüjatele on ka üks hea uudis: vanaraua hinnatõus lubab oksjonil paremat müügihinda

Maailma üheks suurimaks pürginud 9000 reisijale mõeldud hiiglaslik kruiisilaev Global Dream II püstitab hoopis teistmoodi rekordi – veel enne esimesele reisile jõudmist saab sellest suurim vanaraud keset Euroopat.

Jaanuaris pankrotti läinud laevaehitaja MV Werften dokis seisev ehitusjärgus hiigellaev ei jõuagi valmis vaatamata pingutustele, mida tehti alates laevaehitaja pankrotistumisest. Pooleliolevaid laevu üritati lisaraha leidmisega siiski lõpuni ehitada, aga nüüd on selgunud, et see ei õnnestu. 

Laevakere müüakse maha vanaraua hinnaga, sest ostjat ei leitud, kirjutab Bloomberg.

Kaks kruiisilaeva tellis 2016. aastal firma Genting Hong Kong ning neid pidi hakkama opereerima Dream Cruises. Kaks uude Global-klassi kuuluvat laeva on reisijate arvult maailma suurimad. Pardale oleks tulnud ka maailma suurim veepealne kino.

Lisaks 9000 reisijale on sellise 343 meetri pikkuse laeva pardal veel 2200 meeskonnaliiget. 208 000-tonnise veeväljasurvega alus oleks olnud selle järgi suuruselt kuues maailmas, jäädes maha vaid Royal Caribbeani klassi viiest ning Oasis-klassi laevast.

Lõplikuks ehitusmaksumuseks oli planeeritud oli 1,7 miljardit eurot.

Selline pidi Global Dream II valmis saades välja nägema.
Selline pidi Global Dream II valmis saades välja nägema. Foto: Dream Cruises

Viimase hoobi laeva ostuhuviliste plaanidele andsid Hiinas kehtivad üliranged koroonapiirangud, mille lõpptähtaeg polnud veel mai lõpus selgunud. Just Aasias pidigi rekordiline kruiisilaev sõitma hakkama. Keegi ei tahtnud siiski nii suurt äririski võtta, nägemata silmapiiril kruiisireisimise piirangute lõppemist. Mujal maailmas kasutamiseks oleks aga pidanud kogu laeva ümber projekteerima, sest kajutite asetus ja tekkide planeering olid just Aasia turu jaoks tehtud.

Pooleliolev kruiisilaev jõuab otse vanarauaturule ja soovijad võivad selle ära osta tervenisti või tükkhaaval, kirjutab Autoevolution. Müüjatele on siiski üks positiivne uudis: seoses toorainepuuduse ning Ukraina sõjaga on metalli ja vanaraua hind kõvasti tõusnud. Lisaks tuleb ostja leida juba valmis saanud laevamootoritele ja pardasüsteemidele.

Maailma suurima kruiisilaeva rümp peab olema Läänemere kaldal asuvast dokist kadunud selle aasta lõpuks, sest pankrotistunud laevatehase varad müüdi juba maha, mainib The Guardian. Samas dokis hakkab järgmisest aastast sõjalaevu ehitama Thyssenkrupp.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles