BMW M3 saab ajaloos esimest korda universaalkere

tehnika.postimees.ee
Copy
Foto: BMW M Gmbh

Viiekümnendat sünnipäeva tähistav BMW M GmbH esitles esmakordselt universaalkerega M3 Touringut, mis on omapärane segu sportlikkusest ja praktilisusest.

Sportlikkusele ja sõidumugavusele orienteeritud M3 Touringu standardvarustuses on nii adaptiivne M-vedrustus elektrooniliselt juhitavate amortisaatoritega kui kiirusetundlik M Servotronic roolisüsteem. Sõiduki esisillal on 19- ja tagasillal 20-tollised veljed, millele on võimalik paigaldada ringrajasõiduks mõeldud rehve.

Lisavarustusena saab autole tellida M Carbon keraamilised pidurid.

M3 Touringu kapoti all on ridakuuene kahe turboga kolmeliitrine bensiinimootor, mis arendab 375 kW (510 hobujõudu) ning mille pöördemoment ulatub 650 Nm-ni. Mootor on suguluses BMW M4 GT3 võidusõiduauto jõuallikaga, mootori õlitus- ja jahutussüsteemid on mõeldud vastama ringrajasõidu nõudlikele tingimustele.

Foto: BMW M Gmbh

Tänu elektrooniliselt juhitavale klapisüsteemile väljalaskes saab M3 Touringu jõuallika häält vajadusel muuta.

Autol on kaheksakäiguline M Steptronic käigukast, mille Drivelogic tarkvara pakub kolme käiguvahetusprogrammi. M xDrive nelikvedu on kombineeritud tagasillas asuva elektrooniliselt juhutava M Active differentsiaaliga, vajadusel põhinev veojõu jaotus nelja ratta vahel tagab nii võimsuse maksimaalse teele kandmise kui sõiduki stabiilse juhitavuse.

Lisaks tavalisele nelikveole saab juht menüüst valida 4WD Sport režiimi, dünaamilise stabiilsuskontrolli (DSC ehk Dynamic Stability Control) väljalülitamine muudab M3 Touringu aga tagaveoliseks. Tagaveolise veoskeemi puhul saab juht valida kümne ringrajale mõeldud režiimi vahel, mis aitavad leida kurvide läbimiseks sobivaima libisemise ja haardumise tasakaalu.

Foto: BMW M Gmbh

Paigaltstardist 100-kilomeetrise tunnikiiruseni kiirendab M3 Touring 3,6 sekundiga, 200 km/h saavutab sõiduk 12,9 sekundiga. Lisavarustusena pakutav M Driver pakett tõstab elektrooniliselt 250 kilomeetrile tunnis piiratud tippkiiruse 280 kilomeetrini tunnis. WLTP tsükli kohaselt on M3 Touringu keskmine kombineeritud kütusekulu 10,4-10,1 liitrit sajale kilomeetrile, auto kombineeritud CO2-emissioon on WLTP kohaselt 235-229 g/km.

M3 Touringu kere on segu M-mudelitele omasest dünaamilisest sportlikkusest ning igapäevastele vajadustele vastavast praktilisusest. Kuulumist M-mudelivalikusse rõhutavad nii vertikaalne raamita BMW neeruvõre, suured külgmised õhuvõtuavad, jõulised rattakoobaste ääred kui tavapärasest laiem esi- tagaspoilering.

Hoolimata auto värvusest on M3 Touringu katus vaikimisi läikivmust. Soovi korral saab katuse siiski tellida ka kerevärvi. Lisaks saab auto eksterjööri rikastada sportlikkust rõhutava M Carbon paketiga.

Foto: BMW M Gmbh

Interjöörist leiab juht 12,3- ja 14,9-tollised ekraanid, standardvarustusena pakutakse M3 Touringule muuhulgas nii elektriliselt reguleeritavaid soojenduse ja mäludega M-istmeid kui merino nahkviimistlust, esiistmed saab soovi asendada kergemate M Carbon korvistmetega.

M3 Touringu tagaiste on kolmeosaline ning jaguneb proportsioonidesse 40:20:40. Istmete kokkuklappimise tulemusel suureneb pagasiruumi maht 500 liitrilt 1510 liitrini. Soovi korral saab pagasiruumi tellida automaatselt tõusvad libisemisevastased relsid, mis aitavad kurve läbides pagasit paigal hoida.

M3 Touring mudelite tellimusi hakkab BMW vastu võtma selle aasta septembris, tootmist alustatakse 2022. aasta novembris. Touringut hakatakse koos M3 sedaaniga tootma BMW Müncheni tehases.

Mudeli hinnakiri Eestis pole veel teada.

Viimane BMW M universaalkerega mudel enne M3 Touringut oli E61 M5 Touring, mille tootmine lõpetati enam kui kümme aastat tagasi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles