Elektriauto Renault Megane E-Tech saab uue neljatasemelise pidurdussüsteemi

tehnika.postimees.ee
Copy
Uus Megane E-Tech hoiab kokku soojusenergiat ning kasutab pidurdusenergiat akude laadimiseks.
Uus Megane E-Tech hoiab kokku soojusenergiat ning kasutab pidurdusenergiat akude laadimiseks. Foto: Renault
  • Juht saab ise valida, kui palju pidurdusenergiat elektriks muudetakse
  • Soojustagastus kütab mootori ja akude soojusega salongi ning vähendab energiatarvet

Uus täiselektriline auto Megane E-Tech pikendab ühe laadimisega läbisõitu kuni 450 kilomeetrini täiustatud regeneratiivpidurdus-süsteemi abiga.

Läbisõiduulatus on uue elektriauto üks võtmeparameetreid, mis Renault Megane E-Techi puhul on 40 kWh akuga kuni 300 km (WLTP) ja 60 kWh akuga kuni 450 km (WLTP, olenevalt versioonist).

Selleks, et juht saaks ühe laadimisega läbida võimalikult pika teekonna, kasutatakse Renault' väljatöötatud uusi tõhusaid energiatagastussüsteeme, millest osa on leidnud kasutust Megane E-Techis.

Pidurdamisel saab akut laadida

Auto aku saab tagastatud energiat igal pidurdamisel. Uue Megane E-Techi puhul on tootja astunud sammu kaugemale ja varustanud auto täiustatud neljatasemelise regeneratiivpidurdussüsteemiga, mis võimaldab juhil saavutada optimaalse läbisõiduulatuse olenemata sõidustiilist.

Süsteemi aktiveerimiseks ja kineetilise energia tagastamiseks aeglustamisel (jalga ​​gaasipedaalilt võttes) piisab käigukangi panemisest asendisse D. Energia muundatakse seejärel elektriks ja salvestatakse akusse. See tagab sõiduki suurema efektiivsuse ja suurendab läbisõiduulatust, säästes samal ajal pidureid.

Juht saab aeglustamisel valida nelja energiatagastusvahemiku vahel, juhtides neid rooli all asuvate labade abil alates vahemikust 0 (ilma energiatagastuseta) kuni vahemikuni 3 (maksimaalne energiatagastus ja optimaalne mootoriga pidurdamine linnasõidul).

Soojusenergia kasutatakse samuti ära

Sõiduki läbisõiduulatust mõjutab ka selle energiatõhusus. Elektrilises Megane’is kasutusele võetud nutikas süsteem akudelt ja ajamilt kaotsiläinud soojusenergia haldamiseks lubab seda energiat tagastada ja taaskasutada salongi soojendamiseks. Tänu sellele oli võimalik kasutada akudes ja ajamis ka vedelikjahutussüsteemi ehk jahutusõli.

Aku optimaalne töötemperatuur jääb tavaliselt 35 °C juurde. See tähendab, et akut tuleb talvel soojendada ning suvel jahutada. Aku all kulgevad ekstrudeeritud alumiiniumist kaablid lubavad aga akut kas kõrgepingesoojendiga soojendada või hoopis jahutada tänu jahutusvedelikust soojust ammutavale aurustile. See süsteem on vaid 18 mm kõrgune ja aitab kaasa aku paremale paigaldamisele põrandaplaadi sisse, mis omakorda avaldab positiivset mõju kere välisilmele ja salongi ruumikusele.

Akut laetakse alati optimaalsel temperatuuril.
Akut laetakse alati optimaalsel temperatuuril. Foto: Renault

Akust ja ajamist tagastuvat soojusenergiat kasutatakse auto salongi soojendamiseks. Salongis sobiva temperatuuri hoidmiseks on kasutatud uue põlvkonna soojuspumpa. Selle süsteem hõlmab kütet, ventilatsiooni ja konditsioneerimist elektrooniliselt juhitavate ventiilide abil.

Aku temperatuuri hoidmine 35 °C ümber on oluline ka siis, kui auto läheneb laadimisjaamale. See võimaldab terminali parameetreid paremini ära kasutada ja seeläbi akut täielikumalt laadida. See on võimalik, kuna navigatsioonisüsteem analüüsib teekonda programmeeritud marsruuti ja näeb ette vajaduse autot täiendavalt laadida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles