Puust ja punaseks: kuidas erineb suured muudatused läbinud F1-auto varasemast?

Karl Mihkel Eller
Copy
Kas energiajoogifirmal jätkub püssirohtu ka algavaks hooajaks, kui sõidetakse tuliuute vormelitega?
Kas energiajoogifirmal jätkub püssirohtu ka algavaks hooajaks, kui sõidetakse tuliuute vormelitega? Foto: Diederik Van Der Laan/Dppi/Scanpix

Uus vormel 1 hooaeg algab juba sel nädalal Bahreinis, paar päeva tagasi lõppesid samas viimased hooajaeelsed testid. Detsembris lõppenud hooajast on möödunud napilt kolm kuud ning nüüd on kõik kümme meeskonda saanud valmis uutele tehnilistele reeglitele vastavad autod.

Eelmise aasta autoga võrreldes on tänavu rajale tulevatel vormelitel palju uuendusi, kuid üks olulisemaid valdkondi on aerodünaamika. Viimastel hooaegadel oli vormelitel üksteise taga pikalt sõita keeruline, mis on teinud võistlused väheatraktiivseks, sest põnevust pakkuvaid möödasõite pole just ülemäära palju toimunud. Põhjus seisnes selles, et autodel surujõudu (ingl k downforce) tekitanud tiivakesed tekitasid nn räpast õhku.

Uute reeglitega tuuakse pärast 40 aastat pausi kuninglikku klassi tagasi nn maaefektiga autod (ingl k ground-effect formula). See tähendab, et õhk hakkab auto all kiiremini liikuma ja tekivad nn Venturi tunnelid. Seal tekkiva alarõhuga imetakse auto paremini maapinna külge.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles