FIA mõtleb juba WRC-sarja järgmise generatsiooni autode peale

Christopher Krutto
Copy
Hyundai i20 N Rally1, mida juhib Ott Tänak.
Hyundai i20 N Rally1, mida juhib Ott Tänak. Foto: Reporter Images/Scanpix

Hübriidajamiga Rally1-autod tegid ülemöödunud nädalal Monte Carlos debüüdi, kuid FIA mõtleb juba masinatele, mis tulevad rajale 2025. aastal.

Autoralli MM-sarjas võeti tänavu esmakordselt kasutusele hübriidajamiga autod, kuid ralliportaali Dirtfish andmetel on mitmed kõrged pead mootorispordi ja autotööstuse maailmas arvamusel, et WRC võttis hübriidajami kasutusele liiga hilja.

Hiljuti FIA asepresidendiks spordi asjus valitud Robert Reid avaldas praegustele autodele toetust, kuid lisas, et uutest tehnilistest reeglitest peaks hakkama rääkima juba praegu.

«Olen promootoriga juba rääkinud, et peame praegu hakkama mõtlema järgmise auto peale. Peame tegema kindlaks, et teeme samme edasi. Oleme mõne aasta võrra maas sellest, kus olla tahaksime, aga ma ei arva, et maja on maha põlemas,» rääkis Reid.

Kõik kolm autoralli MM-sarjas osalevat tootjat investeerivad kõvasti elektriautodesse ja see võiks viidata sellele, et selline tulevik ootab ees ka WRCd. Samas usub Reid, et on ka muid võimalusi.

«Vaatame, kus suunas tootjad tahavad minna. Autotööstus on poliitiliste otsuste tõttu minemas elektriautode suunas. Ma arvan, et FIA ja mootorispordi jaoks on suur võimalus olla testimiskoht erinevate lahenduste jaoks.

«Meil on vesinikul põhinev kütus, vedel vesinik, hübriidid, elektriautod, jätkusuutlikud kütused, 100 protsenti sünteetilised kütused, mis on kõik tänapäeval olemas, aga kallid. Nende hinnad tulevad alla ja siis on meil palju erinevaid võimalusi ja lahendusi paljudele probleemidele,» lisas Reid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles