Merenduse lühiuudised

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Hiiglasliku Silja Europa liiklus on läbi koroonaastate toimunud katkestustega.
Hiiglasliku Silja Europa liiklus on läbi koroonaastate toimunud katkestustega. Foto: Ints Kalnins

MKM praamipileti hinna vaidluses järele ei andnud

Majandus- ja kommunikatsiooni­ministeeriumi (MKM) ja suursaarte esindajate virtuaalkohtumine praamipileti kallinemise arutamiseks uusi otsuseid ei andnud. Pooled leppisid kokku info vahetuses. Saaremaa ja Hiiumaa omavalitsusjuhid ja ettevõtjad ei nõustunud MKMi 26. detsembril teatavaks tehtud parvlaevapiletite hinna 43-protsendilise tõusuga ning nõudsid hinnatõusu edasilükkamist vähemalt aasta võrra, kuni kõik põhjused hinnatõusuks on esitatud ja argumendid asjaosalistega läbi arutud. Küsimusi tekitas ka täiendav riigiabi niigi suurt kasumit teenivale monopoolsele vedajale. Minister Taavi Aas (KE) teatas seepeale, et kutsub kokku koosoleku, kus saarte esindajatele selgitatakse, miks tõsteti hinda nii lühikese etteteatamisega. Saaremaa ja Hiiumaa esindajate sõnul neile selgeid vastuseid ei antud ning MKM nõustus hinnatõusu edasilükkamisega ühe kuu võrra. Taavi Aas puhkuse tõttu nõupidamisel ei osalenud. PM

Tallinki reisijate arv vähenes viiendiku võrra

2021. aastal vedas Tallink Grupp kõikidel liinidel 2 961 975 reisijat, mis on 20,6 protsenti vähem kui aasta varem, mil veeti 3 732 102 reisijat. Reisijate arv vähenes aasta varasemaga võrreldes Soome-Rootsi, Eesti-Soome ja Läti-Rootsi liinil, kuna Läti-Rootsi liin jäi kogu aasta jooksul suletuks ning kaks Soome ja Rootsi vahel sõitvat laeva, mille regulaarne käitamine oli Covid-19 pandeemia ja reisipiirangute tagajärjel ajutiselt peatatud 2020. aasta märtsist, naasid regulaarliinile alles aasta teises pooles. Ainus liin, kus reisijate arv kasvas mullusega võrreldes, oli Tallinn–Stockholm, mis taasavati 2021. aasta juulis pärast pooleteiseaastast seisakut. BNS

640 000 eurot eraldas riik väikesaarte elukeskkonna parandamiseks.

Helsingi meremess Vene-Bat jääb ära

Korraldajad teatasid eile, et veebruariks planeeritud Põhjamaade suurim mere- ja paadimess Vene-Bat 2022 jääb omikrontüvega nakatumise kiire kasvu ning ennustamatute koroonapiirangute tõttu ära ja toimub 2023. aasta veebruaris. Juba ostetud piletid kehtivad järgmise aasta messil, kuid neid on võimalik vahetada ka kinkekaardi vastu, mis kehtib teistel Helsingi messikeskuses korraldatavatel messidel. Vene-Bat jäi ära ka eelmisel aastal, kuid mullu asendas peakorraldaja Finnboat ürituse virtuaalmessiga. PM

Suessi kanalil oli rekordtulus aasta

Suessi kanaliameti teatel tõi maailmakaubandusele ülioluline veetee läinud aastal Egiptuse riigile rekordilist tulu, seda hoolimata pandeemiast ja kanali kuueks päevaks ummistanud laevast Ever Given. Aastal 2021 tarniti läbi kanali 1,27 miljardit tonni kaupa, mis tõi sisse 5,5 miljardit eurot transiiditulu. Seda oli rohkem kui kunagi varem ja 13 protsenti enam kui aastal 2020. Kanalit läbinud laevade arv kasvas tunamulluselt 18 830-lt 20 694-le, päevas läbis kanalit keskmiselt 56 laeva. BNS

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles