Puust ja punaseks: kus ja millal võivad uued ralliautod lisajõudu kasutada?

Karl Juhkami
, reporter
Copy
Hyundai uus hübriidauto, millega on võimalik sirgel näidata senisest veelgi vingemat minekut.
Hyundai uus hübriidauto, millega on võimalik sirgel näidata senisest veelgi vingemat minekut. Foto: Hyundai Motorsport

Tänavu võetakse autoralli MM-sarjas kasutusele hübriidajamitega neljarattalised põrgulised. Maksimaalselt on sõitjatel võimalik kasutada 1000 kJ väändemomenti, kuid sõltuvalt katsest võivad kohtunikud seda arvu ka vähendada. Postimees uuris, milliseid reegleid tuleb veel silmas pidada.

WRC-tiimidel on jäänud kaks nädalat, et uute Rally1 hübriidautode juures kõik detailid viimseni paika lihvida. Või kui tõele au anda, siis sellega ilmselt niikuinii hakkama ei saada, sest nagu ütles ka 2019. aasta autoralli maailmameister Ott Tänak praegust iganädalast testimistuhinat kommenteerides: «Sellisel üleminekuajal soovid, et kuu pikkus oleks vähemalt 70 päeva.»

Ent oluline on masin saada võimalikult stardivalmis ja hooaja jooksul MM-etappidelt paralleelselt andmeid kogudes, jooksvalt kõike veelgi paremaks lihvida. Ka hooaja avaetapil pole põhiküsimus see, kes Montes õigupoolest võidab, vaid see, kes suudab lõputus andmemeres kõige kiiremini tõmbeid tegema hakata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles