Nõgene kritiseerib valitsust: Ülemiste terminalile leitakse 160-170 miljonit nagu nipsust (5)

Toimetas Carl-Robert Puhm
Copy
Paavo Nõgene.
Paavo Nõgene. Foto: Madis Veltman

Tallinki juht Paavo Nõgene väljendas ühismeedias pahameelt Rail Balticu Ülemiste reisiterminali maksumuse üle.

Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg ütles kolmapäeval Ülemiste reisiterminali pressiüritusel ERRile, et uue reisiterminali maksumuseks prognoositakse 160-170 miljonit.

Nõgese hinnangul on Eestis aga mitmeid muid projekte, mis ootavad rahastust ajal, kui Rail Balticu objektidele eraldatakse raha väga kergekäeliselt. «Mis on numbrite tajumispiir? Hakatakse rajama reisiterminali, mille maksumuseks sõnatakse 160-170 miljonit eurot. Palju meil see ERM maksiski?» küsis Nõgene sotsiaalmeedias.

Endise riigiametniku hinnangul ei käitu riik Euroopast tuleva raha lugemisel sama vastutustundlikult kui riigieelarvest vahendeid jagades. «Või palju vajas Linnahall kordategemiseks? Palju maksab uus ooperimaja, milleks raha ei tundu olevat? Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu maantee jne. Aga reisiterminali 160-170 miljonit tuleb nagu nipsust… ja kõigile tundub see okei? Ehk saaks rohkem asju tehtud, kui ka EList tulevat raha loeks ning kasutaks mõistuse häält kuulates?» pahandas Nõgene.

Rail Baltic Estonia kommunikatsioonijuht Priit Pruul täpsustas Postimehele, et 160-170 miljonit sisaldab kogu Ülemiste reisiterminali juurde käivat taristut, alates olemasolevate 1520 mm rööpapaaride ümbertõstmisest ja lõpetades uute tänavate rajamisega.

Ülemiste terminali olemasolev rahastus (koos omarahastusega):

  1. 2015. aastal sõlmitud CEF leping 26,5 mln € (sh CEF vahendid 81%)
  2. 2020. aastal sõlmitud CEF leping 1,0 mln € (sh CEF vahendid 85%)
  3. Euroopa taaste- ja vastupidavusrahastu (RRF)  31,05 mln € (100% välisrahastus)

Ülejäänud summasid taotletakse järgmistest CEF voorudest või muudest allikatest.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles