Merenduse lühiuudised

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Parvlaeva Estonia sõsarlaev Meloodia ehitati hiljem ümber avamerejaamade teeninduslaevaks ning kandis viimastel aastatel nime Bluefort.
Parvlaeva Estonia sõsarlaev Meloodia ehitati hiljem ümber avamerejaamade teeninduslaevaks ning kandis viimastel aastatel nime Bluefort. Foto: Vesselfinder

Estonia sõsarlaev müüdi vanarauaks

Uppunud parvlaeva Estonia sõsarlaev Meloodia sõitis Kanada laevafirma omandis eelmise nädalani merd. 5. oktoobril randus laev oma viimasesse asupaika Alangi laevaromula madalas kaldavees India läänerannikul, kus ta peagi vanarauaks tükeldatakse. 1994. aasta septembris läks laev firmade Nordström & Thulin ja Estline omandisse ja toodi Vironia nime all Eestisse, kuid selle nimega ta liinile ei jõudnud. Pärast Estonia uppumist sai laeva nimeks Mare Balticum, laev läks liinile 11. novembril 1994, kuid enne keevitati laeva vöörivisiir Naantali laevatehases kinni. 1996. aastal läks laev Hansatee kätte ja sai nimeks Meloodia. Laeva viimane tööprojekt oli Mosambiigis, kus ta tegutses Blueforti nime kandes avameretuuleparkide majutus- ja teeninduslaevana. PM

Teine Tallinki laev läks ujuvhotelliks

Tallink Grupp teatas, et prahib Vahemerelt Prantsusmaa-Maroko liinilt naasva reisiparvlaeva Romantika koos meeskonnaga Šotimaal Glasgow’s toimuva COP26 kliimakonverentsi osalejatele majutusteenust osutama. Laev jääb sinna 15. novembrini. Enne koroonapandeemiat sõitis alus Riia-Stockholmi liinil, mis aga on eelmise aasta märtsist reisipiirangute tõttu ajutiselt peatatud. Tallinna–Helsingi liinil sõitev Silja Europa suundub samale üritusele. PM

USS Constitution Boston Harbori sadamas.
USS Constitution Boston Harbori sadamas. Foto: Petty Officer 3rd Class Alec Kra

50 000 aakrit (20 234 ha) tammikut majandab USA merevägi 200-aastasele puidust fregatile varuosade kasvatamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles