Rallitiim loodab, et uue põlvkonna auto aitab taaselustada peaaegu väljasurnud ärisuuna

Karl Mihkel Eller
Copy
Kreeka rallimees Jourdan Serderidis tänavusel Kreeka MM-rallil M-Spordi Ford Fiesta WRC-auto roolis. Taolisi külalissõitjaid on alates 2017. aastast kasutusse võetud WRC-autode ajastul jäänud MM-sarjas järjest vähemaks. Suurbritannia tiim loodab, et 2022. aastast tuuled pöörduvad.
Kreeka rallimees Jourdan Serderidis tänavusel Kreeka MM-rallil M-Spordi Ford Fiesta WRC-auto roolis. Taolisi külalissõitjaid on alates 2017. aastast kasutusse võetud WRC-autode ajastul jäänud MM-sarjas järjest vähemaks. Suurbritannia tiim loodab, et 2022. aastast tuuled pöörduvad. Foto: @World / M-Sport

M-Spordi rallimeeskond kinnitas, et 2022. aastal ilmavalgust nägeva Ford Puma Rally1 auto vastu on üles näidatud oluliselt rohkem huvi kui kasutuses olevate Fiestade vastu. Kõik märgid näitavad, et peaaegu välja surnud ärisuund ehk WRC-autode rentimine või müümine võib taas õitsele puhkeda.

Erakätesse müüdud või renditud ralliautod moodustasid Suurbritannia meeskonna ärist olulise osa, kuid 2017. aastal turule tulnud uue põlvkonna WRC-auto ei osutunud erasõitjate jaoks piisavalt populaarseks.

M-Spordi juht Malcolm Wilson loodab, et suudab järgmise hooaja alguseks valmis ehitada viis Ford Puma Rally1 autot, millest kaks või kolm kuuluksid tehasetiimi käsutusse. Ülejäänud autodele loodetakse leida ostjad. DirtFishile antud interjuus kinnitas Wilson, et huvi uute autode vastu on suur.

«Ralliautode rentimine on meie jaoks prioriteet ning mul on hea meel teatada, et mitmelt poolt maailmast on meiega ühendust võetud ja uuritud, kas järgmise põlvkonna autosid oleks võimalik soetada,» rääkis Wilson DirtFishile.

65-aastane britt pole teinud kunagi saladust, et tema eesmärk on varjusurma vajunud ärisuuna taaselustamine. M-Spordi meeskonna jaoks on ajalooliselt olnud olulise tuluallikaga. «Autode müümine või rentimine on meie jaoks hädavajalik, et püsida WRC-sarja kõige teravamas tipus,» kinnitas Wilson.

M-Sport võib ka Rally1 autode turule tulekul jätkata monopolistaatuses, sest ralliportaali andmetel ei plaani teised meeskonnad oma toodangut rentida ega müüa. Sarnaselt on Hyundai ja Toyota talitanud ka 2017. aastast kasutuses olevate WRC-autodega, mida on peamiselt kasutanud vaid nende endi tehasetiimid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles