Vana Regula toomine Hiiumaa liinile võib rikkuda Rukki kanali laevatee (1)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Parvlaevad Ormsö ja Regula Rohuküla sadamas.
Parvlaevad Ormsö ja Regula Rohuküla sadamas. Foto: Erik Prozes

Kahe ahtris paikneva sõukruviga Regula võib hakata Rukki kanali laevateele taas setetest valli kuhjama, mis omakorda võib viia laevatee sügavuse vähenemiseni ohtliku piirini. 

Kuigi lühiajaliselt võib Regula viimine Virtsu-Kuivastu liinilt Rohuküla-Heltermaa liinile tunduda TS Laevade jaoks kõige põletavama ehk Saaremaa-ühenduse probleemi leevendusena hiidlaste ühenduse halvendamise arvelt, kaasneb Regula toomisega Hiiumaa liinile veel üks probleem, hoiatavad eksperdid. Nimelt võib vanamoodne kahe ahtris paikneva sõukruviga laev hakata Rukki kanalisse jälle setteid kuhjama, nagu viimati juhtus siis, kui Saaremaa Laevakompanii lepingu lõppemisest teada saades viis uued laevad ära ning sõitis Hiiumaa liini vanamoodsate laevadega Regula ja St.Ola. 

«Kui Regula sõidaks seal päeva-paar, ei juhtuks midagi hullu. Aga kui ta jääb mööda seda kanalit samal sõidujoonel nädalateks või kuudeks edasi-tagasi triikima nagu tramm, siis on paratamatu, et laeva sõukruvid hakkavad kanalisse setteid kuhjama,» rääkis Postimehele süvendustööde ekspert. Tema sõnul on uued, kahe laeva pikiteljel ehk vööris ja ahtris paikneva käituritega alused selles mõttes paremad, et reipa käiguga kanalist läbi sõites nad pigem puhastavad seda setetest. Sarnaste veoseadmetega olid nii Saaremaa Laevakompanii uued parvlaevad Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa kui ka pärast neid tellitud TS Laevade neli sõsarlaeva. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles