ABB tarnis Tallinki uuele süstiklaevale generaatorid ja peamootorid (1)

BNS
Copy
Kuvatõmmis Tallinki MyStari kiilupaneku ürituselt.
Kuvatõmmis Tallinki MyStari kiilupaneku ürituselt. Foto: Rauma Marine Constructions

Ka Eestis tegutsev tehnoloogiaettevõte ABB tarnis Tallinki uuele süstiklaevale MyStar viis generaatorit ja kaks peamootorit.

Generaatorid valmisid ABB Eestis Jüris asuvas mootorite ja generaatorite tehases, peamootorid aga Helsingis asuvas mootorite ja generaatorite tehases, teatas ABB. Tänaseks on nii generaatorid kui mootorid läbinud edukalt testid ning paigaldatud Soomes Rauma laevatehases ehitatavale laevale.

MyStarile paigaldati viis AMG-tüüpi generaatorit, mis varustavad laeva kogu vajaliku elektriga. Ühe generaatori elektrivõimsus on 8188 kilovatti, pinge 11 000 volti, pöörlemiskiirus 500 pööret minutis ja kaal 37,5 tonni. Tegemist on suurimate generaatoritega, mis ABB Jüri mootorite ja generaatorite tehasest kunagi ühes tükis välja läinud.

Peamootorid panevad pöörlema laeva sõuvõllid ja fikseeritud labadega sõukruvid. Mootorid on toodetud ja testitud ABB Helsingi Pitäjänmäki mootorite ja generaatorite tehases. AMZ-tüüpi sünkroonmootori nimivõimsus on 20,3 megavatti, nimipinge 3000 volti, pöörlemiskiirus 160 pööret minutis ja kaal 123 tonni.

«On tore, et saame MyStari ehitusel kasutada Eestis valmistatud seadmeid,» märkis Tallink Grupi laevateeninduse juht, kapten Tarvi-Carlos Tuulik. «Eelmise laeva, Megastari ehitusprojekti käigus tellisime ABB-lt kaks väiksemat generaatorit, uues projektis on kõik viis generaatorit toodetud ABB Eesti tehases, mis näitab nende komponentide väga kõrget kvaliteeti.» 

Ettevõtte sõnul on keerulistesse tingimustesse paigutatavate generaatorite kvaliteedi tagamine kriitiline mitmetel põhjustel ja sellepärast tuleb generaatorid enne laevale lubamist sertifitseerida. Volitatud klassifikatsiooniühing kehtestab laevade ja avamererajatiste ehituse ja käitamise tehnilised standardid ja teostab nende järelevalvet. Tallinki projekti puhul vastutas sertifitseerimise ja testimise eest Bureau Veritas.

Laeva ehitab Rauma Marine Constructions OY, kes on Tallinkile varemgi laevu ehitanud. Süstiklaev MyStar hakkab reisijaid vedama Helsingi ja Tallinna liinil. MyStar kasutab peamise kütuseallikana veeldatud maagaasi (LNG) ning kogu pardatehnoloogia vastab kõigile heitkoguste nõuetele.

Rauma Marine Constructions on Soome laevaehitusettevõte, mis on spetsialiseerunud mitmeotstarbeliste jäämurdjate, auto- ja reisiparvlaevade ning sõjalaevade ehitamisele ja teenindamisele.

ABB on 1992. aastal asutatud tehnoloogiaettevõte, mis tegutseb elektrifitseerimisseadmete, robootika ja ajamite, tööstusautomaatika ja elektrivõrkude alal ning pakub teenuseid tehnovõrkude, tööstuse ning transpordi ja taristu valdkonnas.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles