WRC-sarjas tööta jäänud rallitähel on tagasi tippu pürgimiseks vaid üks võimalus

Postimees Sport
Copy
Rally Estonia 2019. aasta esikolmik. Vasakult Esapekka Lappi-Janne Ferm, keskel Ott Tänak-Martin Järveoja ja paremal Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger.
Rally Estonia 2019. aasta esikolmik. Vasakult Esapekka Lappi-Janne Ferm, keskel Ott Tänak-Martin Järveoja ja paremal Andreas Mikkelsen-Anders Jaeger. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Juba eelmisest aastast WRC-sarja sõitja kohast ilma jäänud norralasel Andreas Mikkelsenil tundub tippkonkurentsi tagasi pääsemiseks jäänud vaid üks õlekõrs. Ka sõitja ise on aina kindlamas kõneviisis vihjanud, et 2022. aastaks tuleb tal käed lüüa M-Spordi meeskonnaga. Aga kas Malcolm Wilsoni omanduses olev meeskond ka norralasele lepingut pakub?

M-Sport on tõestanud, et suudab reeglimuudatustega kiirelt kohaneda. 2022. aastal võetakse WRC-sarjas kasutusele hübriidajamiga Rally1 autod ning uue briti tiim on uue masinaga juba esimesed testisõidudki teinud. Mikkelsen tõi esile, et sarnaselt 2017. aastal tulnud uute autodega taas tippu tõusnud M-Sport võib sama teha ka järgmisel hooajal.

«Kas mäletate 2017. aastat? Näib, et M-Sport on alati kohe algusest väga tugev ning suuremate eelarvetega tiimid tulevad neile alles hiljem tasahilju lähemale. Mina tahan järgmisel aastal olla tagasi kõige tugevamas klassis ja nagu ma olen varem öelnud, siis M-Sport oleks kindlasti väga hea tiim,» ütles Mikkelsen intervjuus WRC-sarja kodulehele.

Andreas Mikkelsen.
Andreas Mikkelsen. Foto: Mahmut Cinci / Red Bull Content Pool

Norralane käis isegi välja idee, et M-Sport võiks uue auto arendamisel kasutada tema abi. «Mul on autode arendamisega suur kogemus. Olen teinud palju tööd Škoda, Citröeni, Hyundai ja muidugi Volkswageniga. Töötasin Polo WRC-auto kallal alates 2012. aastast ja võtsin palju osa arendustestidelt,» kinnitas Mikkelsen, et tema eesmärgid ei piirduks vaid poodiumil šampanja pritsimisega.

Sel aastal sõidab Mikkelsen kaasa WRC2 arvestuses ning juhib pärast kahte etappi ka punktiarvestust. Škoda Fabia R5 Evo autoga sõitev norralane noppis Monte Carlos esikoha, Arktika rallil Soomes tuli Esapekka Lappi järel leppida teise tulemusega.

Küll aga tuleb küsida, kas M-Spordi omanik Wilson tahab Mikkelseniga koostööd teha? Aastatega on palgaliste sõitjate töökohti vähemaks jäänud ning sõitjateturul on valikut küll (täpsemalt saab lugeda sel nädalal ilmnud põhjalikust ülevaatest).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles