Hyundai sai õppetunni, et koostöö Apple'iga tähendab suu kinni hoidmist

Toomas Randlo
, reporter
Copy
Apple'i logo
Apple'i logo Foto: DADO RUVIC/REUTERS/Scanpix

Hyundai teatas eelmisel nädalal, et hakkab koos Apple'iga autot ehitama, kuid järgmises pressiteates sõidukitootja enam tehnoloogiagigandi nime ei maininud.

Hyundai otsus Apple'i nime rohkem mitte mainida on järjekordne näide sellest, kuidas tehnoloogiaettevõte nõuab oma partneritelt saladuste hoidmist, kirjutab CNBC.

Kuigi saladuse hoidmise kohustus on tehnoloogiasektoris tavapärane, siis Apple võtab seda konkurentidest tõsisemalt. Tehnoloogiaettevõte ütleb koostööpartneritele, et nad ei tohi mainida Apple'i nime avalikult.

Apple on vähemalt ühel juhul ähvardanud varustajaid 50 miljoni dollari suuruse trahviga iga infolekke eest. See info tuli avalikuks ettevõtte GT Advanced Technologies pankrotimenetluse käigus.

Mõned ettevõtted võivad rääkida oma koostööst Apple'iga, eriti siis kui iPhone'i tootja on seda juba ise avalikult maininud ning oma heakskiidu andnud. Üheks näiteks on USA ettevõte Corning, mis toodab kaitseklaase iPhone'idele. Apple on koostööd Corninguga maininud ka oma pressiteadetes.

Corningu tegevjuht Wendell Weeks on varasemalt öelnud, et ei soovi koostööst Apple'iga rääkida. Ta lõpuks rääkis Apple'ist pärast seda kui koostööpartner oli ise ühel esitlusel Corningut maininud.

«Pean märkima, et Apple'i nime väljaütlemine ei tundu õige. Ma vist pole seda vist kunagi teinud. Me kasutame ettevõtte sees Apple'i kohta koodnime,» rääkis Weeks oktoobris.

Saladuse hoidmist pidas väga oluliseks Apple'i asutaja Steve Jobs, kes oli osav turundaja ja sageli panustas just uute toodetega üllatamisele. Apple kasutab seda strateegiat ka tänapäeval.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles