Uuring: milliseid rehve juhid eelistavad?

Tarbija24
Copy
Naastrehvid on paljudel juba vahetatud.
Naastrehvid on paljudel juba vahetatud. Foto: Marko Saarm

Enamik Eesti juhte eelistab sel talvel uuemaid naastrehve. Naised hindavad naastrehve kõrgemalt kui mehed, selgus läbi viidud uuringust.

Tänavu talvel sõidab 62 protsenti Eesti juhtidest naastrehvidega, 37 protsenti lamellrehvidega ning 1 protsent juhtidest ei oma eelistust. Talverehvide kasutamine on Eestis kohustuslik alates 1. detsembrist.

Uuringust selgus, et naiste seas on naastrehvid populaarsemad – naistest sõidab naastrehvidega koguni 69 protsenti. Meeste hulgas on vastav näitaja 58 protsenti.

If Kindlustuse ekspertgrupi juhi Marion Meiuse sõnul võib rehvieelistuste erinevusi märgata ka piirkondade kaupa.

«Näeme, et naastrehvid on väga populaarsed Kesk-Eestis ja mitmel pool maapiirkondades, kus neid kasutab vastavalt 83 protsenti ja 75 protsenti juhtidest. Põhja-Eestis on see näitaja 57 protsenti ja suuremates linnades koguni 52 protsenti. See on ka üsna mõistetav, sest näiteks peamiselt Tallinnas liikuv juht ei pruugi naastrehve vajadagi ning võib eelistada madalama müratasemega lamellrehve. Selge on ka põhjus, miks maal on naastrehvid populaarsemad – väljaspool linnapiire kohtavad liiklejad sagedamini talviseid teeolusid,» selgitas Meius.

Kui Eesti juhtidest kasutab naastrehve 62 protsenti, siis lätlaste hulgas on vastav näitaja 15 ja leedukatel 8 protsenti.

Eesti juhid sõidavad naabritest kallimate ja suuremate rehvidega. Vähem kui 60 eurot ühe talverehvi kohta kulutab vaid 24 protsenti Eesti juhtidest, Lätis on vastav näitaja 38 ja Leedus 43 protsenti. Eestis eelistatakse naabritest enam rehve, mille tükihind on 60–120 eurot. Kui Eestis sõidavad ligi pooled juhid vähemalt 17-tolliste rehvidega, siis lõunanaabrite juures ulatub sellise suuruseni ainult kolmandik rehve. Lisaks peavad Eesti juhid oluliseks rehvitootja brändi ja mitmesuguseid rehviteste, lõunanaabrid sellele nii palju rõhku ei pane.

Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud uuringus osales pisut rohkem kui 1000 inimest igast riigist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles