F1-sarja valitseja Lewis Hamilton tõusis veelgi kõrgemale

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Lewis Hamilton.
Lewis Hamilton. Foto: Jose Sena Goulao / POOL/EPA/Scanpix

Kui F1-masinad 1996. aastal viimati Portugalis vurasid, oli Lewis Hamilton kõigest 11-aastane poiss, kes kihutas veel hobikardiga. Nüüd, 24 aastat hiljem on temast saanud kuuekordne vormel 1 maailmameister ning nädalavahetusel sai britist ka F1 ajaloo edukaim sõitja, kui ta tõusis 92. korda poodiumi kõrgeimale astmele.

Tee esikohani oli võrdlemisi sujuv, kuid väikesed tagasilöögid Algarve ringrajal siiski tekkisid. Parimalt lähtekohalt teele asunud Hamilton tegi küll hea stardi, kuid avaringi edenedes tuli tal tiimikaaslane Valtteri Bottas ja Carlos Sainz endast mööda lasta. Pehmete rehvidega alustanud hispaanlasel õnnestus seejärel ka mõned ringid võistlust juhtida, kuid peagi võttis Mercedese duo jõuga oma ning hakkas seejärel isekeskis arveid klaarima.

Tiimisisene lahing sai otsustatud 20. ringil, kui Hamilton DRSi abiga soomlasest mööda sai. Liidriks tõusnuna britt enam tagasi ei vaadanud ning ruudulipu kukkudes oli tema edumaa Bottase ees enam kui 25 sekundit, mis on tänavuse hooaja suurim vahe kahe esimese sõitja vahel. Varasem tipptulemus pärines Hispaania GPst, kus Hamilton edestas Max Verstappenit 24,177 sekundiga. Mercedese esipiloodi meeletust üleolekust annab tunnistust ka fakt, et viiendana lõpetanud Perez jäi sõidu lõpuosas käekrambiga võidelnud ilmatšempionist terve ringi maha.

Väljend «Mercedese esipiloot» oli Portugalis aga ilmne ja see ärritas paljusid vormelisõpru. Kui Hamilton 41. ringil boksi tuli, pandi tema masinale alla kõva seguga rehvid. See info edastati ka ajutiselt liidriks tõusnud Bottasele, kes teatas seejärel raadio teel tiimile, et tema soovib, vastupidi, pehmeid rehve. Ent järgmisel ringil boksi tulnuna kruviti ka tema neljarattalise külge kõva seguga rehvid.

Bottaselt päriti selle kohta võidusõidu järel, kuid soomlane jäi diplomaatiliselt korrektseks: «Lootsin oma esimest vahetust veidi pikendada ja seejärel lõpuni pehmetega vastu pidada. Aga lõppkokkuvõttes ei usu ma, et see oleks suurt rolli mänginud.»

Rohkem seda teemat ei torgitud, vaid lasti särada päevakangelasel Hamiltonil, kes igas intervjuus meeskonda ülistas. «Mul polnud kristallkuuli, kui ma omal ajal selle meeskonnaga liitusin,» viitas ta 2014. aastal tehtud otsusele hüpata McLareni leerist üle Mercedesesse. «Kõik, mis me seejärel oleme saavutanud, oleme saavutanud üheskoos. Võlgnen kõik tiimile, kes kogu aeg piire edasi nihutab. Keegi ei istu, jalad laual, vaid pingutavad kogu aeg edasi. Nendega koos töötada on olnud tõeline privileeg.»

Portugali GP

1. Lewis Hamilton (Mercedes)

2. Valtteri Bottas (Mercedes)        +25,592

3. Max Verstappen (Red Bull)        +34,508

4. Charles Leclerc (Ferrari)        +65,312

5. Pierre Gasly (Alpha Tauri)        +1 ring

6. Carlos Sainz jr (McLaren)        +1 ring

7. Sergio Perez (Racing Point)        +1 ring

8. Esteban Ocon (Renault)        +1 ring

9. Daniel Ricciardo (Renault)        +1 ring

10. Sebastian Vettel (Ferrar)        + 1 ring

MM-sarja üldseis

Individuaalne:

1. Hamilton        256

2. Bottas        179

3. Verstappen        162

4. Ricciardo        80

5. Leclerc        75

6. Perez        74​

Meeskondlik:

1. Mercedes        435

2. Red Bull        226

3. Racing Point        126

Enim etapivõite: 

1. Lewis Hamilton 92, 2. Michael Schumacher 91, 3. Sebastian Vettel 53, 4. Alain Prost 51, 5. Ayrton Senna 41

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles