Suurettevõtted alustasid boikotti Facebookile (3)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Ühena viimastest kuulutas Facebookis reklaamiboikoti välja maailma suurim kohvikukett Starbucks. 
Ühena viimastest kuulutas Facebookis reklaamiboikoti välja maailma suurim kohvikukett Starbucks. Foto: Niyi Fote/zumapress.com/Scanpix

Eile kadusid Facebookist enam kui 400 tuntud kaubamärgi seas ka Coca-Cola, Starbucksi ja paljude teiste suurettevõtete reklaamid, sest Facebooki läbirääkimised nende platvormil leviva vihakõne tõttu boikoti välja kuulutanud reklaamiandjatega tulemusi ei toonud.

Juuni alguses kutsusid mõjukad inimõigusorganisatsioonid suurkorporatsioone üles peatama juulis Facebookis oma reklaamide avaldamise. Organisatsioonid heidavad sotsiaalmeediahiiule ette, et see lubab oma platvormil rahumeeli vohada vandenõuteooriatel ja rassismil. Eriti valusalt torkas see nende arvates silma viimaste rassi­rahutuste ajal, kui Facebook ­lasi avaldada postitusi, kus õhutati viha ja vaenu Black Lives Matteri meeleavalduse pooldajate vastu.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles