Esimene esilinastus pärast kriisi

Hendrik Alla
, toimetaja
Copy
Martine Chevallier ja Barbara Sukowa väljendavad küpses eas lesbilistest daamidest jutustavas filmis «Meie kaks» kinolinal harvanähtavat õrnust.
Martine Chevallier ja Barbara Sukowa väljendavad küpses eas lesbilistest daamidest jutustavas filmis «Meie kaks» kinolinal harvanähtavat õrnust. Foto: Filmikaader

Režissöör Filippo Meneghetti film «Meie kaks» («Deux») väärib tähelepanu seetõttu, et see on esimene linateos, mis pärast eriolukorda kinodes linastus. Sel nädalal ongi avatud vaid kunstikinod Sõprus ja Artis, mille programmi 40-aastase Meneghetti täispika mängufilmi debüüt sobib suurepäraselt.

«Meie kahe» kangelannadeks on kaks pensionieas daami Madeleine (Martine Chevallier) ja Nina (Barbara Sukowa), keda seob juba aastaid sõprusest sügavam tunne. Kenasti on nad suutnud end sisse seada kõrvuti korterites, nii et isegi lähedased ei oska aimata, et tegu on lesbilise armastajapaariga. Paraku purustab nende plaani koos Rooma kolida ootamatu ja dramaatiline sündmus.

Üllatav, et «kapist välja tulek» võib ka 21. sajandi Prantsusmaal nii problemaatiliseks kujuneda, nagu seda Madeleine ja Nina kogevad. Planeeritud lähedaste teavitamise asemel – millega Madeleine ka hätta jääb – on nad korraga sundviskes ja siit algab draama. Selles, kuidas julm saatus armastajad lahku sunnib, pole ju midagi uut ega värsket, küll aga on tähelepanuväärne, millise õrnuse ja pieteeditundega Meneghetti seda lugu jutustab. Suur osa õnnestumises on Chevallier’ ja Sukowa meisterlikkusel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles