Eriolukorrast alguse saanud Tartu lasteaedade ja koolide koostööprojekt oli edukas

Lenel Karu
, reporter
Copy
Pildil 1.klassi õpilane Annabel õppimas kodus järgmise päeva ülesandeid.
Pildil 1.klassi õpilane Annabel õppimas kodus järgmise päeva ülesandeid. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Eriolukorra ajal alustasid Tartu lasteaiad ja põhikoolid koostööprojekti «Koduõpetaja distantsõppel olevatele lastele», milles said vajalikku tuge need lapsed, kes seda kõige rohkem vajasid.

Märtsis alanud distantsõppega kerkis vajadus toetada täiendavalt neid koolilapsi, kelle jaoks muutus õppimine kurnavaks, raskeks või üksildaseks. Kuna lasteaedades oli eriolukorra tõttu väiksem koormus, said sealsed õpetajad videosilla vahendusel põhikoolide õpilastele tuge pakkuda.

Kokku osales koduõppeprogrammis 50 lasteaiaõpetajat ja 5 hariduse tugiteenuste keskuse spetsialisti ning pea 60 kooliõpilast. Valmisolek projekti panustada oli aga tervelt 72 vabatahtlikul koduõpetajal. 

«Projekt õnnestus igal juhul ja andis osalejatele toreda võimaluse katsetada uusi koostöövorme ning panna ennast proovile uutes väljakutsetes. Vajalikku tuge said distantsõppe ajal need pered, kes seda kõige rohkem vajasid,» ütles projekti koordinaator, hariduse tugiteenuste keskuse juhataja Annaly Võsaste. Võsaste sõnul tekitas projekt palju mõtteid sellise koostöö tulemuslikkuse ja vajalikkuse osas, kuid lisas, et edasistest plaanidest on veel vara rääkida.  

Oma kogemusi jagasid koduõpetajad mai lõpus toimunud tagasisideseminaril, kus suurem osa neist tõdes, et oleks kindlasti ka tulevikus sarnases programmis valmis osalema. Mitmete koduõpetajate sõnul tasus suur töökoormus end ära silmnähtavate tulemustega. Ka koolide tagasiside oli positiivne, sest abi said nii lapsed kui ka koolipere, kes poleks jõudnud abivajavate lastega eriolukorras nii põhjalikult tegeleda.

Koostööprojektis lõi kaasa 8 Tartu linna põhikooli, kus vajasid koduõpetaja abi lapsed 1.-9. klassini. Enim abivajajaid oli 3.-6. klasside, aga ka 8. klasside õpilaste seas.

Laste abivajadused olid väga erinevad alates lapse äratamisest ja päevaplaani tutvustamisest kuni ainespetsiifiliste õppeülesannete õpetamiseni, nende kontrollimise ning koolile edastamiseni. Toe maht ulatus mõnest tunnist nädalas kuni igapäevaste mitmetunniste koosõppimisteni. Enamik koduõpetajatest on jätkuvalt pere ja laste abistamisega seotud kuni kooliaasta lõpuni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles