Paldiski lõunasadam ja sissesõidutee süvendati 15,5 meetri sügavuseks

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
  • Laiendatud Paldiski Lõunasadamas sildus 256 meetri pikkune tanker

Lõppesid Paldiski Lõunasadama sissesõidukanali süvendus- ja laiendustööd, mis võimaldavad ohutult vastu võtta senisest suuremaid laevu. 

Märtsis lõppesid Paldiski Lõunasadama sissesõidukanali süvendamise ja laiendamise tööd, mille tulemusel on nüüdsest deklareeritud sügavus kanalis 15,5 meetrit uue ehk EH2000 kõrgussüsteemi järgi. Kanali laius on nüüd 180 meetrit endise 120 meetri asemel, teatas Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht. Tallinna Sadama juhatuse liikme, kommertsjuhi Margus Vihmani sõnul muutuvad laevad üha suuremaks, sest nii saab vähendada kauba transpordi ühikukulusid.

«Sadamatel tuleb käia ajaga kaasas, pakkuda kaubaoperaatoritele ning kaubavedajatele sobivaid tingimusi ja teha vastavaid investeeringuid ka sadamate infrastruktuuris,» selgitas Vihman. Paldiski Lõunasadama kanali süvendustööde tulemusel võimaldab sadam naftatoodete käitlejatel edaspidi vastu võtta suuremaid laevu.

29. märtsil sildus Paldiski lõunasadamas 256 meetri pikkune naftatanker STI Condotti, mis on seni pikim Paldiski Lõunasadamat külastanud alus. «Tänu avaramale ja sügavamale kanalile väheneb suurte laevade vastuvõtmisel navigeerimisrisk, aga ka keskkonna jalajälg võimaldades sama kaubakoguse transportimist teostada ühe laevakülastusega,» märkis Margus Vihman.

Paldiski Lõunasadama süvendustöid teostas firma Rohde Nielsen. Süvendustöid kaasfinantseerib Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu. Toetuse maht on 0,7 miljonit eurot. Kuigi süvendustöö on lõpetatud, kestab projekt käesoleva aasta lõpuni. Projekti tegevustest jätkuvad merekeskkonna ning lindude elu seire.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles