Tallink alustas sadamasõda (2)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Tallink ja Tallinna Sadam 
Tallink ja Tallinna Sadam Foto: Pm

Kolmapäeval teatasid Tallinna linn, Tallink ning Tallinki suuromanik investeerimisfirma Infor­tar kavatsusest luua ühisettevõte Tallinna linna­halli renoveerimiseks ning kontserdi- ja konverentsikeskuse, hotelli, kaubanduskeskuse ja oma sadama ehitamiseks. Plaanitavasse sadamasse kavatsetakse tuua laevakompanii Soome liinide laevad, Tallinna-Stockholmi liini laevad jäävad endiselt Vanasadama D-terminali.

Kahe merendusettevõtte aktsiate hinnad reageerisid uudistele vastupidiselt. Tallinki aktsia kerkis sel päeval 0,85 protsenti, aga Tallinna Sadama aktsia hind kukkus pea neli protsenti. Terve hulk nobedate näppudega investoreid ruttas Tallinna Sadama aktsiaid müüma, sest Tallinki Tallinna-Helsingi liinide reisijad annavad märkimisväärse osa ettevõtte tuludest ja Tallinki plaanide realiseerumisel kaob osa Tallinna Sadama tuludest ära. Tallink peaks konverentsikeskuse valmimise järel reisijaid juurde võitma ja sadamatasude ärajäämisega kahaneb ka osa kulusid. Möödunud aastal reisis Tallinna sadama kaudu 8,8 miljonit Tallinna-Helsingi liinide reisijat, neist 5,1 miljonit Tallinki laevadega.

Ka Tallinna Sadama korraldatud veebiseminaril, kus tutvustati eelmise aasta majandustulemusi, pöörati Tallinki plaanidele üsna palju tähelepanu. Sadamaoperaatori juhi Valdo Kalmu sõnul on plaanide realiseerumine ühelt poolt kasulik ka neile, sest see tõstab Vanasadama kinnisvaraarenduse väärtust. Nimelt kuulub Tallinna Sadamale piirkonnas üsna palju maad, mida on kavas arendajale välja rentida.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles