Ametikooli lõpetas esimene sats bussi- ja veoautojuhte

Kertu Kalmus
, Saarte Hääle vanemtoimetaja
Copy
VEOKA ROOLI: Kairi Rakaselg ja Marie Rander otsustasid ametikoolis õppida veoautojuhiks.
VEOKA ROOLI: Kairi Rakaselg ja Marie Rander otsustasid ametikoolis õppida veoautojuhiks. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Kuressaare ametikooli talvisel lõpuaktusel sai lõputunnistuse 69 inimest kaheksal erialal. Teiste seas lõpetas kooli 11 tulevast bussijuhti ja 10 veoautojuhti. Seda vähemalt eriala järgi.

Veoautojuhiks õppinud Kairi Rakaselg on üks tõsise tehnikahuviga noor naine. Mõned aastad varem lõpetas ta Kuressaare ametikoolis ka autotehniku eriala. Kairi rääkis, et kui autotehnikuks õppima minek oli tema jaoks rohkem naljaga pooleks otsus, siis kooli lõpuks oli ta teemas juba väga sees ning huvi tehnika vastu üha kasvas.

"Olen proovinud seda ja teist ametit, aga kutsub ikka sinna masinate poole," nentis ta. "Tahtsin anda ainult sõrme, aga läks terve käsi ja kui veoautojuhi õppekava avalikuks tuli, viisin kohe avalduse sisse."

Kairi Rakaselg oli tänu oma elukaaslasele veoautoga sõitmist juba natuke proovida saanud ja tahtmist ise sama eriala õppida oli tal enda kinnitusel kamaluga. "Kui C-kategooria käes, teen kohe ka CE-kategooria juurde ja suvel loodan tutvuste kaudu veoki peal käe valgeks saada," rääkis noor naine õhinal. "Kindel plaan on kunagi autojuhina leiba teenida, aga eks aeg näitab, millal see hetk tuleb."

Rakaselja kursusekaaslase Fred Veldermanni tulevikuplaanid on mõneti seotud küll sellega, et ta nüüdsest veoautorooli keerata oskab. "Plaan on soetada veoauto ja tekitada üks töökoht kellelegi tööturul," ütles ta. Samas usub Veldermann, et eks tal endalgi võib tulevikus kindlasti vaja olla midagi vedada.

Veldermanni põhiliseks tegevusalaks jääb siiski ka edaspidi maastikuehitus ja -hooldus tema oma firmas Kena Aed OÜ. "Kuid sellegi raames on vaja vahel mulda, killustikku või oksi vedada," nentis mees.

Samas arvas ta, et ilmselt võib Kena Aed hakata Saaremaal tulevikus ka vastavat transporditeenust pakkuma. "Praegu ei taheta väga alla 10 tonni kuskile vedada, aga mina oma kogemusest näen pidevalt vajadust 2–6 tonni vedude järele," tähendas Fred Veldermann.

Vaata, kes lõpetasid Kuressaare ametikooli!

Bussijuht (BJ-19)

Rühmajuhataja Ade Sepp 

Ado Mäenurm

Henri Korbelainen

Holger Vahter

Illar Ool

Jaanus Kukk

Karol Sulg

Meelis Vahter

Priit Silmberk

Taavo Tenno

Tambet Roost

Toomas Sepp

CNC-puidutöötlemiskeskuse operaator (CNC-19)

Rühmajuhataja Bret Paas 

Andrus Kannik

Lauri Leesmaa

Aare Liik

Mihkel Mets

Arvi Mihkelson

Raivo Paasma

Alvar Pihl

Tarmo Ruttu

Interaktiivse graafika kujundaja (KIG-17)

Rühmajuhataja Thea Treu

Airi Astmäe

Greta Joost

Triin Juss

Angela Jõeorg

Anneli Teppo-Toost

Aivi Võsa

Liikuva graafika kujundaja (KLG-16)

Rühmajuhataja Thea Treu 

Milena Gamzina

Toomas Heinsaar

Eleri Kupits

Kätriin Kurjamaa

Ketter Murrut

Uku Ott

Joosep Pank

Henry Sillart

Henri Tolli

Joonas Välja

Stilist (KSP-16)

Rühmajuhataja Thea Treu 

Karmel Aeg

Svetlana Hamidullina

Arina Jakovleva

Fenelle Pajumets

Dorel Rebane

Merit Reismaa

Aili Tänak

Pagar P-19T

Rühmajuhataja Reena Smidt

Eveli Aus

Ester Loo

Signe Roost

Gerli Sirk

Mare Võting

Spaateenindaja (SPA-18)

Rühmajuhataja Marella Kakkum 

Evely King

Laura Brigitta King

Kristi Koiduste

Monika Liiv

Sirli Link

Kaidi Loikmaa

Eve Nelis

Merle Rohi

Katariina Seina

Elise Sule

Greete Trumm

Erika Väli

Veoautojuht (VJ-19)

Rühmajuhataja Ade Sepp

Kermet Kirs

Jaagup Otsa

Allar Põld

Kairi Rakaselg

Marie Rander

Raino Russ

Jüri Räim

Silver Sepp

Raigo Tiitson

Fred Veldermann

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles