Kaija Teemägi: tulevikuametiteks valmistume praegu

, Elisa personalijuht
Copy
Kaija Teemägi.
Kaija Teemägi. Foto: Erakogu

Kui palju mõtlevad juhid sellele, milline on nende töö ja töökeskkond mõne aasta pärast? Tulevikku suunatud praegustest koduülesannetest kirjutab Elisa personalivaldkonna juht Kaija Teemägi.

Kui küsida lasteaialapselt, kelleks ta tahab saada, siis laseb laps fantaasia valla ja vastuseks võib olla mõni amet, mis eksisteerib vaid muinasjuttudes. Uurides põhikoolinoorelt, mis tööd ta kümne aasta pärast teeb, ei pruugi ta õigesti ennustada, sest seda ametit ei ole ehk veel olemaski. Kui mõne ettevõtte juhilt küsida, milline on tema inimeste töö kolme kuni viie aasta pärast, jäävad paljud ilmselt vastuse võlgu, kuna puudub suurem pilt. Keskendutakse tänasele päevale. Fakt on aga see, et meie töötamise iseloom ja tehnoloogia areng mõjutavad seda, kuidas teeme tööd homme.

Tulevikutöö ei tähenda, et robotid võtavad meie töö sootuks ära. Mida aeg edasi, seda enam liigub rõhk toetavatele funktsioonidele ja ametite iseloomu muutumisele.

Praegu on suures muutumises peamiselt müügi- ja teenindusvaldkond: müügi internetti kolimine, iseteeninduse pealetung jms. Näiteks Elisas aitab lisaks teenindajatele klientide küsimustele vastata juturobot Annika, kes on teenindanud juba üle 100 000 inimese. See on muutnud klienditeenindaja rolli – nad tegelevad keerulisemate ja empaatilisemate töödega, milleni tehisintellekti taip ei küüni. Samamoodi on muutuste tuules meditsiini- ja logistikavaldkond. Usutavasti on üsna pea pakirobotite kõrval ka isejuhtivad sõidukid, mis pakke pikemate vahemaade taha viivad. Inimjuhi funktsioon muutub toetavaks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles