FIA uus talendiprogramm loob harukordse võimaluse tõusta WRC sarja

Siim Kaasik
, siim.kaasik@postimees.ee
Copy
Kalle Rovanperä juhitav Škoda Fabia R5.
Kalle Rovanperä juhitav Škoda Fabia R5. Foto: Andre Lavadinho/imago images / PanoramiC

FIA käivitab uue talendiprogrammi, mille eesmärk on aidata noor rallisõitja MM-sarja. Kusjuures, uude talendiprogrammi saab plaanide kohaselt kvalifitseeruda ka arvutimängu mängides.

FIA lükkab Rally Star nime kandva projekti käima suvel. Selles saavad osaleda kuni 24- või 25-aastased (pole veel otsustatud – toim) sõitjad. Konkursile saab pääsme tagada arvutimängu või nn motorkhana kvalifikatsioonietapi kaudu.

Rally Star konkursi idee on alguse saanud Prantsusmaa autospordiliidu Rallye Jeunes programmi kaudu, mis andis omal ajal tuule tiibadesse Sebastien Loebi ja Sebastien Ogier’ karjäärile.

Rally Stari projektijuht on Jerome Roussel, kes oli seotud ka Rallye Jeunesi programmiga. «Rallye Jeunesi edu saladus oli see, et meil oli väga suur valik sõitjaid. Näiteks ühel aastal osales programmis 10 000 sõitjat. Nad tulid kokku üle kogu Prantsusmaa, osalustasu esimesele üritusele oli 15 eurot,» ütles Roussel Autospordile.

«Kõige esimene üritus oli sarnane motorkhanale. Panime maha torbikud ning lasime sõitjatel nende ümber kihutada. Põhimõtteliselt piisas 20 sekundist, et aru saada, kes on kiire ning kellega saab edasi töötada,» meenutas Roussel.

Praegu arendab FIA välja juhiseid kohalikele alaliitudele, kuidas korraldada Rallye Jeunesi stiilis värbamisprotsessi. Kuid lisaks motorkhana kvalifikatsiooniüritustele on võimalik programmi pääseda ka arvutimängu vahendusel.

«Teeme koostööd mängutootjate Codemastersi ja Bigbeni, kes arendasid vastavalt DiRT ja WRC 8 arvutimängud. Ootame jätkuvalt nende vastust. Põhimõtteliselt ütlesime neile, et soovime muuta nende mängu parameetreid. Tahame kindlad olla, et valituks osutuks hea sõitja, mitte ilmtingimata hea mängur.»

«Selle jaoks tuleks natukene muuta mängu koodi ning teha ühel katsel ilmastikuolud vahelduvaks, et näha, kui hästi suudetakse erinevates oludes kohaneda,» lausus Roussel.

FIA plaanide kohaselt peetakse kaks virtuaalset kvalifikatsiooni. Üks oleks organiseeritud üritus simulaatoriga, teine aga selline, milles on võimalik osaleda ka oma kodus.

Kogu projekti üks suuremaid eesmärke on leida sõitja väljaspool Euroopat. Praegu on WRC sarjas osalev ainukene mitte-eurooplane Toyota meeskonnas sõitev jaapanlane Takamoto Katsuta.

Pärast esimest kvalifikatsioonivooru saab kohalik autospordiliit valida välja ühe finalisti, kes pääseb kontinentaalfinaali. Neid peetakse kokku kuus: Euroopa, Lähis-Ida ja Põhja-Aafrika, Aafrika, Aasia, Põhja-Ameerika ja Lõuna-Ameerika.

Kontinentaalfinaalide põhjal valitakse kokku kuus sõitjat ning üks naissõitja, kes saavad võimaluse aasta aega koos treeneriga autorallit sõita. N-ö auhinnapaketti kuulub kuus kuni kaheksa rallit Euroopas.

Neist sõitjatest selgub aga omakorda kolm paremat, kellega tööd edasi tehakse. Nimelt avaneb neil võimalus sõitja kaks aastat JWRC sarjas. Ning kui üks sõitjatest peaks sarja võitma, saab ta järgmiseks aastaks võimaluse osaleda WRC 3 sarjas R5 ralliautoga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles