Kütusemüüjad tõstsid marginaali (1)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
«Meeletu konkurents» Tallinnas jaanuari alguses.
«Meeletu konkurents» Tallinnas jaanuari alguses. Foto: Konstantin Sednev

Samal ajal kui kütusemüüjad kurdavad liiga kõrge aktsiisi üle, on suuremad jaemüüjad kasutanud ära nafta hinna langust ning tõstnud marginaali, teisisõnu suurendanud juurdehindlust.

Nädal aega tagasi avaldas Alexela Oili juhatuse liige Alan Vaht oma kütuseblogis diislikütuse ja bensiini hinnastruktuuri. Tegemist on omamoodi pretsedendiga, sest varem ei kippunud kütusemüüjad sellest, kui suur on juurdehindlus, avalikkust valgustama. Kuna naftasaaduste nn maailmaturuhind, õigemini hulgihind Amsterdami-Rotterdami-Antverpeni sadamas ei ole vabalt kättesaadav info, on väljaspool kütusesektorit üsna keeruline hinnata, kas hinnad meie tanklates on parajad või liiga kõrged.

Olen jälginud bensiini jaehinda ja püüdnud arvutada kütusemüüjate marginaali alates sajandivahetusest ning minu arvutuste kohaselt oli keskmine marginaal automaattanklates bensiinile 95 järjest kasvanud.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles