Telia hoiatab õngitsuskampaania eest

Merit Männi
, reporter
Copy
Telia nimega levitatav õngitsuskiri. Kuvatõmmisel on selgesti nähtav mitteametlik veebileht, kust kiri on saadetud.
Telia nimega levitatav õngitsuskiri. Kuvatõmmisel on selgesti nähtav mitteametlik veebileht, kust kiri on saadetud. Foto: Telia

Telia teatel on viimastel päevadel levima hakanud Telia auhinnamänguks maskeeritud õngitsuskiri, milles kutsutakse kirja saajat üles vastama küsimustele, et võita auhindu.

Telia kinnitusel ettevõte sellisel kujul auhinnamänge läbi ei vii ning kirja tegeliku levitaja soov on saada ligipääs inimeste isiklikele andmetele, sealhulgas kasutajanimedele, paroolidele või krediitkaardi andmetele, teatas ettevõte.

"Kuigi meie klientide teadlikkus on õngitsuskirjade äratundmisel järjest parem, tuletame meelde, et ühegi sellise kirja või auhinnamängu puhul ei tohi oma paroole ja muid andmeid kuhugi kirja panna," ütles Telia Eesti küberturvalisuse valdkonna juht Aigar Käis pressiteates.

"Kõik meie ametlikud auhinnamängud ja loosimised toimuvad Telia enda kanalites ning auhinnamängude läbiviimisel ei palu Telia kunagi isikuandmete edastamist," lisas Käis.

Tuletame meelde, et ühegi sellise kirja või auhinnamängu puhul ei tohi oma paroole ja muid andmeid kuhugi kirja panna

Õngitsuskirju saab ära tunda veebilehe aadressiriba järgi, kuna see ei vasta tegeliku teenusepakkuja veebilehe aadressiga. Samuti soovitab Telia inimestel kahtluse tekkides alati teenusepakkujaga ühendust võtta ja kontrollida, kas ikka tegu on viimase poolt koostatud kirja või auhinnamänguga.

Samuti rõhutas Käis, et Telia ei küsi kunagi oma klientidelt isikuandmeid e-kirja teel. Lisaks reedab tema sõnul suurema hulga õngitsuskirju see, et nendes on grammatika vigane.

Ühtlasi soovitab Telia klientidel, kes on kahtlase sisuga kirja saanud, sellest märku anda Teliale.

"Kui statistikat vaadata, on hea meel tõdeda, et Telia kliendid on võimalikest riskidest teadlikud ning õngitsuskirjade konksu otsa satuvad vähesed. Juhul kui klient peakski ekslikult oma andmed kurjategijatele edastama, siis oma andmete ja vara kaitseks tuleks viivitamatult teenusepakkujat teavitada. Täielikku kaitset pettuste eest ei ole sideteenuse pakkujal kahjuks võimalik tagada, millest tulenevalt on ikkagi viimane nn kaitseliin pettuste vastu klient ise," lisas Käis.

Teisipäeval hoiatas sarnase õngitsuskampaania eest ka Omniva kaubamärki kasutav Eesti Post. Omniva kampaanias lubatakse samuti erinevaid auhindu, kutsutakse klienti teenusele tagasisidet andma või teavitatakse tasulise paki saabumisest. (BNS)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles