Ühistu katsetab kaubamaja uut parklasüsteemi

Mehis Tulk
, toimetaja
Copy
HÄÄLESTAMINE KÄIB: Ühistu IT-juhi Mehis Väina sõnul läheb veel pisut aega, kuniks parkla videosüsteem on kohalike olude jaoks sobivaks seadistatud.
HÄÄLESTAMINE KÄIB: Ühistu IT-juhi Mehis Väina sõnul läheb veel pisut aega, kuniks parkla videosüsteem on kohalike olude jaoks sobivaks seadistatud. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Saaremaa tarbijate ühistu paneb pärast uue kontrollsüsteemi testimist kaubamaja parkla taas tõkkepuude taha, et panna piir kontrollimatule ja vastutustundetule parkimisele ennekõike ettevõtte klientidele mõeldud alal.

"Tasuta parkimise aeg Saaremaa kaubamaja eraparklas saab läbi," selgitas STÜ juhatuse liige Kalle Koov. "Enam ei ole nii, et tulen tööle, pargin auto ja õhtul sõidan minema."

Saaremaa Kaubamaja parkla maksekiosk.
Saaremaa Kaubamaja parkla maksekiosk. Foto: Maanus Masing / Saarte Hääl

Parkla sissepääsukioskid juba toimivad, tuleval nädalal hakkavad tööle tõkkepuud ja hiljemalt kuu lõpuks ka maksekiosk kaubamaja tagumise sissepääsu kõrval. Süsteem ise toimib autonumbripõhiselt. Pärast sõiduki parkimist peab autoomanik sisestama maksekioskis oma auto numbri, misjärel saab kaardimaksega tasuda soovitud parkimisaja eest. Koov täpsustas, et süsteem lubab parklas tasuta viibida 45 minutit.

Koostöös firmaga Hansab paigaldatud parkla opereerimissüsteem on laialdaste võimalustega. See näitab sisenejale vabade parkimiskohtade arvu, lubab teha mitmesugust statistikat, kehtestada eri aegadel erinevaid tariife ning hilisema haldamise käigus teha tarvidusel muudatusi ja täiendusi.

Parkimistasu hakkab päevasel ajal olema üks euro tunni eest, öösel 50 senti. Koovi sõnul rakenduvad ühistu ja selle üürnike klientidele parkimissoodustused.

Kaubamaja hoovialal on 72 parkimiskohta, millest osa jääb edaspidi ainult töötajate ja maja rentnike käsutusse. Süsteem lubab määrata autod, mis saavad liikuda parklasse ja välja tasuta, aga ka sõidukid, mille kasutajad ei ole parklasse teretulnud. "Me kutsusime juba läinud suvel avalikkust üles kasutama parklat nii, et kohti ei hoitaks kinni, vaid võimaldataks neid kasutada kõikidel soovijatel," märkis Koov.

Edasiste arengute kohta ütles Kalle Koov, et arvestades parklas paiknevat alajaama, saab uude süsteemi edaspidi ühendada ka näiteks laadimistaristu elektriautodele, mille hulk paratamatult kasvab. Samuti pole ühistu loobunud parkimismaja ideest.

Saaremaa vallavalitsuse majandus- ja haldusosakonna juhataja Mikk Tuisk ütles Kuressaare praegust parkimisolukorda kommenteerides, et vald plaanib suurendada bussijaama esist parklat, kus tuleb juurde vähemalt 15 kohta. Projekt on tema kinnitusel sisuliselt valmis, kuid vajab natuke veel täpsustamist.

"Lisaks planeerime viite parkimiskohta Tallinna tänava äärde, Tallinna 32 kinnistu kõrvale. Ka see lahendus on projekteerimises ja valmib lähiajal. Kaugemasse tulevikku vaadates on käimas ka läbirääkimised, et saada kesklinna piirkonda parkimiskohti juurde, kuid sellest detailsemalt rääkida on veel vara," lausus Tuisk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles