Järgmine Dakari ralli toimub uues võistluspaigas

Postimees Sport
Copy
Foto: iGo2Dakar

5. jaanuaril algav legendaarne Dakari kõrberalli peetakse esimest korda ainult Aasia pinnal. Trassi pikkus on ligi 7900 km, millest kiiruslõike on üle 5000 km. Võistlusstarti tuleb ka kahekordne vormel 1 maailmameister Fernando Alonso.

Kui hilissügisel saab enamik autospordi võistlussarju läbi, muutuvad ka võidusõidusõbrad loiuks. Kuid mitte kauaks, sest juba 42. korda märgivad detsembri viimased või jaanuari esimesed päevad Dakari ralli algust. 

Esimest korda kulgeb kogu võistlustrass Aasias, täpsemalt Saudi Araabias. See omakorda tähendab kolme muudatust, õigemini tagasipöördumist vanadele radadele. Esiteks on Dakar nüüd jälle tõeline maratonralli, kus 12 päevaga (vahepeal ka üks puhkepäev) tuleb läbida ligi 7900 kilomeetrit. Kiiruslõikude kogupikkus ületab 5000 km, viis neist on pikemad kui 450 km. Teiseks kulgeb kolmveerand trassist mööda kõrbeliiva, nagu see klassikalistel, Saharat läbinud Dakaridel tavaks oli. Kolmandaks elab kogu võistluskaravan jälle koos kõrbelaagrites (bivakkides). Väiksemaid muudatusi on teisigi, aga üks on kindel: Dakar on saamas uut hingamist!

Lähis-Ida on Dakarile kolmas «kodu». Aastail 1979–2007 sõideti Aafrikas, sealhulgas esimesed kümme korda marsruudil Pariis-Alžiir-Dakar. Senegali pealinn Dakar – kuhu ralli on jõudnud 27 korda – andiski võistlusele nime, mis jäi püsima ka siis, kui rallikaravan sinna tegelikult ei jõudnudki.

Aastal 2008 pidi maratonralli toimuma 30. korda, algusega Lissabonist ja finišiga tavapäraselt Dakaris. Kuid vaid paar päeva enne starti otsustasid korraldajad ralli terroriohu tõttu ära jätta. See sündmus saigi Dakari ajaloo teise peatüki alguseks, sest järgmised üksteist rallit sõideti Lõuna-Ameerikas. Võistluse iseloom muutus põhjalikult: senisest maratonist sai sprindilõikude kogum, mis olemuselt meenutas üha enam tavarallit. Ka selles mõttes, et võistlejad ööbisid rajalähedaste linnade hotellides, mitte kõrbesse üleslöödud ajutistes laagrites. Lisades siia Lõuna-Ameerika majandusraskused, polegi ime, et Dakar tundis end Uues Maailmas järjest ebamugavamalt.

Aastal 2020 kirjutataksegi esimesed read Dakari ajaloo kolmandasse peatükki, sest vähemalt viis järgmist rallit sõidetakse Saudi Araabias. Enamikule võistlejaist on see hüpe tundmatusse, kuid ühes võib kindel olla: kõrbeliiva puudust Araabia poolsaarel juba ei tule. Rallikaravan koosneb detsembri keskpaiga seisuga 349 võistlussõidukist (mullu 334): 148 mootorratast, 23 quad'i, 87 autot, 45 kergbagi ja 46 veoautot.

Ettevalmistused ralliks on juba ammu alanud. Detsembri esimesel nädalal alustas Paul Ricardi ringrajal tööd tehniline komisjon ning 12. detsembril asus laevatäis võistlus-, teenindus- ja saatesõidukeid (sealhulgas 10 helikopterit) Marseille’st kümnepäevasele merereisile Araabia poolsaare suunas.

557 osaleja seast kuulsaim on kindlasti kahekordne vormel 1 maailmameister Fernando Alonso, kes kaitseb Toyota tehasetiimi värve. Eestlasi sõitjate seas pole, Leedut on aga haaranud tõeline Dakari-buum: sealt läheb starti koguni viis autot ja üks mootorrattur.

2020. aasta Dakari start antakse 5. jaanuaril Punase mere ääres Jeddah’s, finiš on 17. jaanuaril Quiddiyas.

Teksti koostas iGo2Dakar meediatiim

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles