Kui palju kulutab keskmine eestlane ühele jõulukingile?

Tarbija24
Copy
Kamin ja jõulupuu kinkidega.
Kamin ja jõulupuu kinkidega. Foto: Jeremy Maude / Picture Alliance / Moodboard / Scanpix

Keskmine eestlane kulutab ühele jõulukingile rohkem kui Balti naabrid, ilmneb värskest uuringust. 

Hiljutise uuringu kohaselt on Eesti inimesed lähedastele kinke tehes mõnevõrra heldemad kui lõunanaabrid lätlased ja leedulased. Keskmiselt 38 protsendi eestlaste puhul jääb pereliikmetele või sõpradele tehtava kingituse maksumus vahemikku 20-50 eurot ning 16 protsendi puhul suisa vahemikku 50-100 eurot.

«Tavapärasele Baltimaade võrdlusele mõnevõrra üllatavalt on eestlastele lähemad leedulased, kellest 37 protsenti plaanib läheneval pühadeajal kulutada ühe kingi peale 20-50 ning 13 protsenti 50-100 eurot,» kirjeldas pühadeoste puudutava uuringu tellija Kesko Senukai Eesti tegevjuht Donatas Zalobaitis. Lätlastest plaanib 50-100-euroseid kinke sarnaselt oma lõunanaabritega teha 13 protsenti inimestest, ent 20-50 euro maksumuses vaid alla veerandi – 24 protsenti.

Ligi poolte – 49 protsendi – Läti inimeste puhul jääb eeldatav ühe jõulukingi hind alla 20 euro, Leedus oli sama näitaja 37 protsenti ning Eestis omakorda väikseim ehk 27 protsenti.

Enimtahetud on nendel jõuludel kingid tehnikavallast. «Oma isiklikes kingiootustes troonib kõigis riikides esikohal elektroonika. Seevastu aga on eestlaste seas naabritega võrreldes märkimisväärselt enam neid, kes ootavad jõuluvanalt ehteid, mänguasju või spordivarustust,» kirjeldas Zalobaitis.

Elektroonikakaupade osas lähevad inimeste silmad särama ennekõike erinevate nutiseadmete ja väiksema elektroonika peale. Juhul kui saaks valida vaid ühe kingituse, siis koguni 64 protsenti eestlastest valiks endale mõne pisema elektroonikavidina nagu nt nutitelefoni või nutikella, kõrvaklapid jne. «Lätlastest teeks sama valiku 59 protsenti ning leedulased on siin pisut vähem – 45 protsendi puhul – nn. ekraanide lummuses,» märkis Zalobaitis.

«Nutividinad on esimeseks eelistuseks ennekõike Eesti meeste puhul, seevastu naiste süda kuulub erinevatele väiksematele köögi-, kodu- ja ka iluprotseduuride seadmetele,» lisas ta.

Kõigis kolmes riigis on võrdselt populaarsed ka kosmeetika- ja ilutooted, raamatud ning kinkekaardid.

Baltimaade tarbijate kingieelistuste veebipõhise küsitluse viis oktoobri lõpus läbi uuringufirma Spinter Research ning selle käigus küsitleti 507 Leedu, 503 Läti ja 505 Eesti elanikku vanuses 18-75.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles