Toyota täiendas veelgi ridu, Citroen ja Škoda ikkagi päriselt ei lahku

Andres Vaher
, reporter
Copy
Toyota tänavune sõitjate trio: Elfyn Evans (vasakult), Sébastien Ogier ja Kalle Rovanperä koos tiimipealiku Tommi Mäkineniga (paremalt teine).
Toyota tänavune sõitjate trio: Elfyn Evans (vasakult), Sébastien Ogier ja Kalle Rovanperä koos tiimipealiku Tommi Mäkineniga (paremalt teine). Foto: Toyota GAZOO Racing

Kui uue WRC-hooaja algusest ehk Monte Carlo rallist lahutab viis nädalat, toimub tsirkuse tagatubades mõndagi põnevat. Iseäranis puudutab see maailmameister Ott Tänaku endist meeskonda Toyotat.

Toyota teatas eile, et Takamoto Katsuta saab järgmisel aastal WRC-auto istumise alla koguni kaheksal MM-rallil. Tänavu sarjas debüteerinud Katsuta osaleb seitsmel Euroopa etapil, samuti kodusel Jaapani rallil. See tähendab, et Rootsi ja Soome rallidel on stardis koguni viis Toyotat: Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä, Jari-Matti Latvala ja Katsuta.

Kui ülejäänud Toyota kvarteti saatus on seega klaar, siis 34-aastase ja 18 MM-etappi võitnud Latvala saatus täiesti lahtine. Veel tänavu Toyota põhisõitjana vähemalt poolteist miljonit eurot hooaja eest kasseerinud soomlane ei mahu enam kolme väljavalitu sekka ning peab nüüd ise toetajaid otsima.

Ajaleht Ilta-Sanomat kirjutas eile, et Latvalal on Rootsi ja Soome rallide raha olemas: koos testidega hinnanguliselt 350 000 – 400 000 eurot. «Kuid Latvala loodab leida vahendeid viiel rallil osalemiseks,» lisas väljaanne, tuues samuti välja Portugali, Sardiinia ja Walesi etapid.

19-aastane Rovanperä jõudis aga kokkuleppele, mis lubas tal pärast Toyotaga lepingu sõlmimist armeeteenistuse edasi lükata. Põhjanaabrite rallitalent jõudis kasarmus viibida vaid kümme päeva.

Märkimisväärt teateid tuli ka kahest meeskonnast, kes on ametlikult teatanud WRC-sarjast lahkumisest. Prantsusmaa meedias kirjutati, et sealne erafirma PH Sport soovib Citroëni masinad siiski rajale tagasi tuua. Citroëni tiimiboss Pierre Budar kinnitas: «Jah, on võimalus, et meie C3-autosid näeb ka uuel hooajal.»

WRC2 klassi viimaste hooaegade valitseja Škoda tõmbub tehasemeeskonnana küll tagasi, ent jätkab eratiimide Fabia R5ga varustamist. Mainekas väljaanne Autosport teadis oletada, et Škoda rooli asub näiteks eksmaailmameister Petter Solbergi poeg Oliver.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles