Ka Tesla ostjad saavad nüüd 5000-eurose stardiraha (6)

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Eesti esimese Tesla omanik ja esientusiast Mario Kadastik, kelle ettepanekuid ministeerium arvestas.
Eesti esimese Tesla omanik ja esientusiast Mario Kadastik, kelle ettepanekuid ministeerium arvestas. Foto: Eero Vabamägi

Keskkonnaministeerium sättis uue elektriautode toetusskeemi selliseks, et 5000-eurost stardiraha saavad noolida ka Tesla ihkajad.

Valitsus otsustas suvel, et hakkab pärast viit aastat taas elektriautode ostmist doteerima. Esimene välja lastud seaduseelnõu ajas aga maailmas enim müüdava särtsuauto Tesla Eesti fännid tagajalgele, kuna üks raha saamise tingimus oli muu hulgas see, et elektriauto ostu-müügileping peab olema sõlmitud Eesti autoliidu (AMTEL) poolt tunnustatud automüüjaga. See oleks Tesla fännid momentaanselt välistanud, kuna Elon Muski autofirmal pole Eestis esindust, rääkimata AMTELi liikmelisusest.

«Minu arvates on see paras sigadus!» ei hoidnud Eesti esimene Tesla omanik ja elektriautode rendiäri Tesla Rent OÜ ajav Mario Kadastik end tagasi. Ta leidis, et algne seaduse sõnastus teenis vaid n-ö vanakooli autodiilerite huve, mistõttu tuleb eelnõu ümber teha.

Täna allkirjastas keskkonnaminister Rene Kokk aga määruse, kust selgub, et Tesla poolehoidjate kriitikat kuulati. Tesla Rent OÜ poolt esitatud muudatusettepanekud võeti pea täiel määral arvesse. «Selleks, et välistada konkurentsi ebaõiglast piiramist, on lisatud võimalus, et kui toetuse saaja ei soovi autot soetada AMTELi nimekirjas olevalt automüüjalt, on lubatud auto soetada ka Euroopa Majanduspiirkonna riigist või Šveitsi elektriauto valmistajalt, ametlikult esindajalt või valmistaja või ametliku esindaja poolt tunnustatud edasimüüjalt,» seisab uues eelnõus. 

See tähendab, et toetust saab küsida ka Teslale, mis saabub siia kas autofirma Saksamaal esindusest või sealse vahendaja kaudu. Oluline on lihtsalt see, et toetuse küsija esitaks KIKile, kes raha jagama hakkab, dokumendid, mis kinnitavad, et auto on ostetud Euroopast. Tesla ostjate kasuks räägib ka see, et paisu tagant on hakanud pääsema esimeseks rahva elektriautoks tituleeritud Tesla Model 3 tootmine, mille mitme mudeli hinnad jäävad alla 50 000 euro ehk mahuvad toetusskeemi sisse.

Kuna minister Kokk allkirjastas määruse täna, tähendab see, et peagi avab KIK taotlusvooru. Tõenäoliselt juhtub see järgmisel nädalal. Pärast seda avaneb E-toetuse keskkonnas taotluse esitamise võimalus 30 päeva pärast. Seda põhjusel, et taotlejatel jääks aega oma soovid ja võimalused rahulikult läbi mõelda. Taotluseid menetletakse nende laekumise järjekorras.

Kes ja mis tingimustel saab elektriauto toetust?

  • Toetust maksab Keskkonnainvesteeringute Keskus (KIK).
  • Toetust saavad küsida nii eraisikud kui ka ettevõtjad.
  • Toetuse suurus on 5000 eurot ühe elektrisõiduki kohta.
  • Eraisik saab toetust küsida ühe auto ostmiseks, ettevõtja aga 15 auto soetamiseks.
  • Elektriauto hind ei tohi olla suurem kui 50 000 eurot (käibemaksuta).
  • Autoga tuleb nelja aasta jooksul sõita 80 000 kilomeetrit, mida mõõdab autosse paigaldatud GPS-seade.
  • Toetuse suurus on kokku 1,2 miljonit eurot, mis tähendab, et toetatakse 240 auto ostmist.
  • Toetuse eesmärk on vähendada Eesti transpordi CO2 ja teiste saasteainete emissiooni ning edendada alternatiivsete kütuste kasutuselevõttu, et vähendada sõltuvust fossiilsetest kütustest.
Kommentaarid (6)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles