Aas käskis Kuressaare lennuhankesse lisada lennuki maksimaalse vanuse

Janno Riispapp
, reporter
Copy
Saaremaale ja Hiiumaale lendav Transaviabaltika.
Saaremaale ja Hiiumaale lendav Transaviabaltika. Foto: Jüri Norkroos

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas tegi maanteeametile ettepaneku lisada Tallinna–Kuressaare lennuliini hankesse kvaliteeditingimusena lennuki maksimaalne vanus, kirjutab ERR.

Saaremaa vallavanem Madis Kallas märkis eile Aasale saadetud pöördumises, et Tallinna–Kuressaare lennuliini hanke tingimustes peaks sätestama lennuki vanust puudutava kriteeriumi, kuna üle 20 aasta vanuste lennukitega polevat lennuühenduses olulist kvaliteedihüpet võimalik saavutada.

Aas ütles ERR-ile reedel, et ta tegi maanteeametile ettepaneku lisada hankesse kvaliteeditingimusena lennuki maksimaalne vanus.

«Lennuki vanuse nõue on nii Saaremaa valla kui kohaliku kogukonna soov, et teha samm edasi kvaliteetsema lennuühenduse suunas. Uuem lennuk võimaldab paremini kinni pidada lennugraafikust, on ilmastiku kindlam ja reisijatele mugavam. Nagu nägime rongide ja laevadega, siis kvaliteetsem teenus kasvatab ka reisijate hulka,» märkis Aas.

Maanteeamet läks septembri keskel Tallinna–Kuressaare lennuhankega kolmandale ringile, nelja-aastase lepingu eeldatav maksumus on 16,8 miljonit eurot, kuid erinevalt varasemate konkurssidega õhusõiduki vanuse kriteerium puudub.

«Mitmed Saaremaa ettevõtjad on vanust puudutava kriteeriumi väljajätmise osas osas näidanud üles nördimust. Ka Saaremaa vallavalitsus kui kohaliku kogukonna esindaja leiab, et hanketingimuste selline muudatus ei võimalda saavutada kvaliteetset lennuühendust Saaremaa ja Tallinna vahel,» märgib vallavanem Madis Kallas oma pöördumises majandus- ja taristuminister Taavi Aasale.

Nordica juhatuse esimees Erki Urva on ERRile öelnud, et nõuded on riigifirmale Regional Jet pettumust valmistavad.

«Muidugi on võimalik ka koostööd teha, võib-olla leida kuskilt Skandinaaviast mingeid vanu ronte, millega sellist teenust pakkuda. Aga me ei ole päris kindlad, kas tahame selle peale oma energiat raisata,» ütles Urva paar nädalat tagasi rahvusringhäälingule.

Vallavalitsuse hinnangul on olukorras, kus nii praami- kui ka bussiühendus on teinud kvaliteedis olulise edasimineku, tähtis teha samasugune edasiminek kvaliteedis ka lennuühenduses.

Saaremaa vald on seisukohal, et kui riigihankes pole tingimusena määratud lennuki vanust, tekitab see olukorra, kus lennuühendus oleks oluliselt ebakvaliteetsem, kuna lennuki vanus on otseselt seotud väljumiskindlusega.

«Teadaolevalt suurenevad vanematel kui 20-aastastel lennukitel hoolduse ja remondi kulud, kuna nõuded sellises vanuses lennukitele on karmimad, mis omakorda tähendab kõrgemat hinda ühe lennureisi kohta. Eeltoodule lisaks on niisamuti oluline kvaliteedihüpe lennuühenduses, mida ei ole võimalik saavutada üle 20 aasta vanuste lennukitega,» selgitas Kallas uuemate lennukite vajalikkust.

Lennuühendus on Kallase sõnul eelkõige tähtis kohalikule kogukonnale ja ettevõtjatele. Saaremaal tuleb hanketingimuste määramisel lähtuda ennekõike saarlaste soovidest, kuivõrd nemad on suurimad kasusaajad kvaliteetsest lennuühendusest.

«Vallavalitsus nendib, et käimasoleva hankemenetluse hanketingimuse muutmine võib tähendada täiendavat ajakulu hanke lõpptulemuse saavutamiseks, aga on nõus pigem lennuki saabumise viibimisega Tallinna–Kuressaare–Tallinna lennuliinile, kui et nõustub ebakvaliteetse ja konarliku lennuühendusega,» selgitas Kallas.

Seetõttu palub vallavalitsus majandus- ja taristuministril arvestada kogukonna ja Saaremaa ettevõtjate sooviga muuta hanketingimusi selliselt, et üheks tingimuseks oleks lennuki vanus, mis ei või ületada 20 aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles