Vesterbacka: Hiina kommunistid pole Tallinna-Helsingi tunneli taga (3)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Peter Vesterbacka
Peter Vesterbacka Foto: Mobiilifoto

Hiina riik ja ettevõtjad on lubanud Tallinna ja Helsingi vahele plaanitavasse tunnelisse investeerida küll üüratuid summasid, kuid mingil juhul pole tegemist Hiina kommunistide konspiratsiooniga, lubab kurjade lindude mängu looja ja praegune tunnelirajamise eestvedaja Peter Vesterbacka.

«Alati on olemas hirm selle pärast, et Hiina ostab kõik ära ja me kõik peame hakkama hiina keelt rääkima. Mina kinnitan, et Hiina investorid investeerivad tunnelisse, kuna see on hea äri,» ütles Vesterbacka täna hommikul alanud TechDay konverentsil.

«See pole Hiina kommunistliku partei konspiratsioon. Kui see nii oleks, siis ma teaksin seda. Kui ma sellest teada saaksin, ütleksin seda teile kohe,» sõnas Vesterbacka.

Ta märkis, et sellised teemad tuleks avalikult läbi rääkida, kuna see on supertähtis projekt nii Eesti kui ka Soome ja tegelikult kogu Euroopa jaoks. «See teema tekitab praegu tõesti palju ebakindlust ja mitte ainult Eestis, põhjuseks ka USAs valitsev hull režiim,» märkis Vesterbacka.

Vesterbacka veetava Finest Bay Area Developmenti partnerid selles projektis on mõned firmad, mis ei kuulu ainult Hiina, vaid kogu maailma suurimate hulka. Juulis sõlmis ettevõte ühiste kavatsuste memorandumi Touchstone Capital Partnersi, GAMA Holdingsi, China Railway International Groupi (CRIG) ja China Railway Engineering Companyga (CREC).

Touchstone Capital Partners on väidetavalt saja miljardi dollarilise investeerimisportfelliga fond, mis oleks ehitamise peamine rahastaja. CREC, mis kuulub Fortune500 maailma suurimate ettevõtete nimekirja, ja selle tütarfirma CRIG vastutaksid ehitamise eest.

Kokku on raha lubatud 15 miljardit eurot. Finest Bay Area Development lubab ligi 100 kilomeetri pikkuse tunneli Eesti ja Soome vahel avada 2024. aasta jõululaupäeval.

Plaan näeb muu hulgas ette tehissaare rajamist ja Tallinna ning Helsingi lennujaama ühendamist – tegemist on sama lennujaama eri terminalidega, kuhu on võtab sõit vaid 20 minutit. Eestis oleks tunneli ainus peatus Ülemistel.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles