Saaremaa süvasadamas uus suur puidukäitleja

Ain Lember
, Toimetaja
Copy
SAAREMAA SADAMAST varem hakkepuitu välja vedanud United Loggersil oli luba käidelda aastas 45 000 m3 puistekaupa.
SAAREMAA SADAMAST varem hakkepuitu välja vedanud United Loggersil oli luba käidelda aastas 45 000 m3 puistekaupa. Foto: Sander Ilvest

Soome kapitalile kuuluv OÜ Saare Terminal alustab veel sel aastal Saaremaa sadamast ümar- ja hakkepuidu väljavedu.

OÜ Saare Terminal esindaja Aat Kuum ütles, et taotlemisel olev vee erikasutusluba võimaldab neil Saaremaa sadamas aastas lastida ja lossida kuni 40 000 tonni puistekaupu. Päris sellises mahus kaupade vedu esialgu ilmselt siiski ei toimu.

“Meil on Saaremaal teatud metsafirmadega räägitud ja mingisugused mahud on meil juba ka ette teada,” lausus Kuum.

OÜ Saare Terminal sõlmis AS-ga Tallinna Sadam Saaremaa sadama territooriumi kasutamislepingu 2018. aasta novembris. Tallinna Sadama kommertsjuhi Margus Vihmani sõnul ei tähenda lepingu sõlmimine Saare Terminaliga seda, et keegi teine seal enam kaupa teha ei saaks. “Saaremaa sadamasse on oodatud kõik, kes soovivad seal kaupu käidelda, ning ka tingimused on kõigile samad.”

Seni on Saaremaa sadama kaudu välja veetud peamiselt puitu ja puidutooteid ning toodud Saaremaale näiteks killustikku. Täpsemaid andmeid Saaremaa sadama käibe kohta Vihman öelda ei soovinud. “Järgime börsiettevõttena kaubamahtude avaldamisel alati sama formaati ja see ei hõlma kaubamahtude lahtilöömist sadamate kaupa,” selgitas ta.

Keskkonnaametist öeldi, et varem sadamast hakkepuitu välja vedanud United Loggers OÜ-l oli luba käidelda aastas 45 000 m³ puistekaupa.

VILLU VATSFELD: Kaubavoogude ümberjagamist sadamate vahel ei tule, küll aga lisandub mahtu.
VILLU VATSFELD: Kaubavoogude ümberjagamist sadamate vahel ei tule, küll aga lisandub mahtu. Foto: Gunnar Siiner

AS Saarte Liinid juhatuse esimees Villu Vatsfeld ütles, et uue tegija lisandumine Roomassaare sadama kaubakäivet ei vähenda. “Kaubavoogude ümberjagamist sadamate vahel ei tule, küll aga lisandub mahtu,” rääkis Vatsfeld, kelle sõnul suureneb puidu väljavedu sadamate kaudu ja väheneb selle transportimine maismaatranspordiga mandrile.

OÜ Saare Terminal juhatuse liige on Soome logistikaettevõtja Mikko Juhani Laaksonen. Mullu ostis tema juhitud logistikafirma AHL Logistic ära Muuga sadamas asuva endise teraspleki galvaniseerimise tehase- ja laohoone. 

Laaksonen on muuhulgas juhatuse liige ka Soome ettevõttes Baltic Bulk OY, mis on  terminalioperaator neljas Soome sadamas (Hamina-Kotka, Kaskinen, Oulu, Kemi), omades lisaks ka Soome sisemaa terminale. Ettevõte pakub laia valikut sadama-, lao- ja transporditeenuseid bioenergia tootjatele, toiduaine-, paberi-, metalli- ja keemiatööstustele.

Eesti sadamate liidu tegevjuht Viktor Palmet ütles, et kõik ülalnimetatud Soome sadamad on väga arvestatavad sadamad ja olla sellistes sadamates terminali operaator viitab, et tegemist on arvestatava tegijaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles