Kuidas portreteerida filmimeest? Piltidega!

Enn Säde
, filmimees
Copy
F5 Arvo Iho ja filmikaamera Konvas. Lühimängufilmi «Löö vastu» võtted.
F5 Arvo Iho ja filmikaamera Konvas. Lühimängufilmi «Löö vastu» võtted. Foto: Tallinnfilmi Fotolabor/Rahvusarhiiv

Üks Eesti filmimetsa matkamees Arvo Iho saab seitsmekümneaastaseks. Ma ei tea, kuidas Arvo ennast sel päeval tunda võib, sest olen sellest arvulisest verstapostist ammuilma mööda kihutanud, tuleviku juba selja taha jätnud.

Arvo tuleb mu mällu vähemasti 45 aastat tagasi ja sätib ennast noore operaatoritudengina Hiiumaal «Värviliste unenägude» võtteplatsil Rein Marani kõrvale, nii öelda stažeerivaks teiseks operaatoriks. See on 1974. aasta. Mulle tundub, et pildimeest on kõikse parem meenutada pildi kaudu või kuidas nad ütlevadki – pildi sisse minna.

F1 Mängufilmi «Värvilised unenäod» peaoperaator Rein Maran ja režissöör Jaan Tooming (seljaga). Teist režissööri Virve Aruoja sellel pildil pole, küll aga on valvel tudeng Arvo Iho.
F1 Mängufilmi «Värvilised unenäod» peaoperaator Rein Maran ja režissöör Jaan Tooming (seljaga). Teist režissööri Virve Aruoja sellel pildil pole, küll aga on valvel tudeng Arvo Iho. Foto: Enn Säde
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles