Maamessil osalenud firmade postkasti kukkusid petukirjad

Eili Arula
, reporter
Copy
Kuigi petukirjad jõudsid üksnes väliseksponentide postkasti, saatsid maamessi korraldajad igaks juhuks pettuse eest hoiatava e-kirja kõigile messil osalenud ettvõtetele. 
Kuigi petukirjad jõudsid üksnes väliseksponentide postkasti, saatsid maamessi korraldajad igaks juhuks pettuse eest hoiatava e-kirja kõigile messil osalenud ettvõtetele. Foto: Kristjan Teedema

Maamessi korraldajad said eelmisel nädalal info, et välisriikidest pärit maamessi eksponentidele on saabunud hiljuti paberkiri, kus seisis, et ettevõtted peaksid oma andmeid uuendama. Ingliskeelse kirja päis näitas, et saatja on International Fairs Directory (rahvusvaheliste messide kataloog – ingl k), ning selle kõrval ilutses kiri «Tartu Näitused ja maamess».

Kui trükkida internetiotsingusse International Fairs Directory, annab otsimootor üsna esimeste vastete hulgas hoiatuse, et tegemist on petukirjaga ning seesuguseid on laekunud hulga üle ilma juba varasematel aastatel.

Maamessi korraldusmeeskonnale andis kirjast teada üks eksponent. Seejärel saatsid maamessi korraldajad kõikidele messil osalenud ettevõtetele hoiatava e-kirja, et tegemist pole nende saadetud kirjaga ning ettevõtted ei tohiks sellele mingil juhul vastata.

«Kirjade allikas on väidetavalt rahvusvahelist messide andmebaasi pidav ettevõte, kes ka paberkirjas seda rõhutab. Samuti on kaaskirjas märgitud, et andmebaas pole messikorraldajatega seotud. Hoolimata sellest tekitavad niisugused kirjad segadust, sest võivad jätta mulje, nagu oleks seotus korraldajaga siiski olemas,» sõnas maamessi projektijuht Margus Kikkul.

Kirjade allikas on väidetavalt rahvusvahelist messide andmebaasi pidav ettevõte, kes ka paberkirjas seda rõhutab, sõnas maamessi projektijuht Margus Kikkul.

Maamessi korraldajate palve on suhtuda kirjadesse kriitilise meelega ning kindlasti ei tohi neile alla kirjutada või sõlmida lepinguid, kui sisu tekitab kahtlust. «Kindlasti tuleb kriitiliselt suhtuda oma võõrkeeleoskusesse, sest kirjad on enamasti nüansirikkad ja sisaldavad ka ridadevahelist teavet. Äratuntav kaubamärk, praegusel juhul maamess, võib jätta eksliku mulje, et pakutav teenus on korraldajaga seotud,» lisas Kikkul.

Petukirju on saanud ilmselt iga inimene, kel on e-posti aadress, kuid praegu oli tegemist märkimisväärse juhtumiga, kuna paberil õngitsuskiri tuli ettevõtete tavapostkasti ning seal oli peale Tartu Näituste ja maamessi nime mainimise korrektselt loetletud ka kirja saanud ettevõtte nimi, aadress ja e-posti aadress.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles