Proovisõit: uus Dacia Duster on uhke välimusega korralik masin (1)

Aivar Pau
, ajakirjanik
Copy
Dacia Duster Prestige
Dacia Duster Prestige Foto: Aivar Pau

Kaasaegse välimusega, mugav, jõuline, mahukas ja praktiline auto ei pea ilmtingimata olema kallis – uus linnamaastur Dacia Duster on selle väga heaks näiteks.

Teeme sel korral erandlikult vastupidi ja alustame hoopis lõpust. Pildil kujutatud mudeli nimega Dacia Duster Prestige 1,3 TCe 150 4x2 (ehk siis 1,3-liitrine, 150se võimusega, esiveoline, manuaalse käigukastiga ja bensiinimootoriga) baasmudeli hind on 15 890 eurot ning kui lisada juurde automaatne kliimaseade, käed-vaba võti, metallikvärv, 360-kraadine kaardisüsteem ja üht-teist pudi-padi veel, siis saab masina kätte 17 520 euroga.  

Võib kõlada uskumatult, aga nii see on. Uurime seda Prantsuse autotootja Renault Rumeenia tütartootja uusimat mudelit veidi lähemalt. Alustame välimusest.

Midagi pole öelda, maastur mis maastur. Sihvakas nagu gasell (4,34 m), väljaulatuvad rattakoopad ja reljeefsed kapotijooned lisavad soliidsust, ülikõrge kliirens (21 cm) ja valuvelgede vahelt läbikumav valgus tõstavad masina justkui õhku ja lisavad tubli annuse sportlikkust.

Dacia Duster Prestige
Dacia Duster Prestige Foto: Aivar Pau

LED-päevatuled ja kroomitud katusereelingud ning tahavaatepeeglid lisavad särtsakat kaasaegsust. Kokkuvõttes uhke mulje, millele lisab vürtsi proovisõiduauto julge Orange Atacama metallikvärv. Pole paha. Suure ja liikuva auto mulje.

Nagu öeldud, siis oli konkreetselt sellele autole peale pandud käed-vaba võti. Tähendab see seda, et kui pult taskus, pole vaja isegi uste või pagasiruumi luugi linke puudutada – autole lähenedes avaneb lukustus ise, nagu see kaugenedes uksed taas kinni paneb. Veidi tüütu oli see, kui auto juures edasi-tagasi käimist oli, siis läks lahti üks pidev lukustamise ja vabastamise ralli. Auto mootori sisse- ja väljalülitamine käis ka muidugi kaasaegselt nupust, mitte võtmega.

Päris algtaseme põhivarustuega seda autot muidugi osta ei maksa, kuna selles ei sisaldu raadiotki, rääkimata juhiistme kõrguse reguleerimisest. Essential paketiga saab juba ilma CD-ta raadio, reguleeritava rooli ja istme ning terasveljed. Ja kui lõpuks neljanda ehk Prestige varustusastmeni jõuda, siis on varustatuse nimekiri juba päris pikk.

Automaatsed tuled, rehvirõhu kontrollisüsteem, korralik pardakompuuter, automaatne aknaklaasipuhasti on kohe olemas. Sõna «Prestige» proovisõidumudeli nime taga annab juurde pimenurga hoiatussüsteemi, tagurduskaamera, igas suunas liigutatava ja reguleeritava juhiistme koos nimmepiirkonna reguleerijaga, samamoodi nii üles-alla kui sügavusse reguleeritav rool, 17-tollised Maldive valuveljed, püsikiirusehoidja ja pika nimekirja muust, mis kõik loo alguses toodud hinnas siis ka sisaldub. Ühesõnaga on kõik vajalik olemas.

Foto: Aivar Pau

Auto sisemus ise on oodatult mahukas ning liigne luksus on asendatud vaoshoitud tagasihoidlikkusega. Tekstiilist istmekatted ja plastpinnad, keskmisi õhusuunajaid on koguni kolm, sama palju on ka nuppe kliimaseadme reguleerimiseks.

Automaatse Start-Stop mootoriseiskumise saab muidugi välja lülitada, mõnele see lihtsalt ei meeldi. Eco-režiim on ka olemas, käiguvahetuse vajadusest annab aimu tablool olev indikaator. Roolilt saab juhtida nii kiirusehoidjaid, tabloonäite kui multimeediat. Kohvitopsi hoidjaid on sobivalt kahe istme vahel kaks, lisaks otse käsipiduri all üks müstilise suurusega õõnsus, kuhu ei oska esimese hooga midagi asjalikku pista – aga ju rumeenlased teavad.

Foto: Aivar Pau

Tagaistujail on kontrollitult jalgade ja kõige muu jaoks ruumi küll ja veel. Eelkäijaga võrreldes on ka multimeediaekraan tõstetud kõrgemale ja seda on nüüd sõidu ajal ohutum piielda.

Pagasiruum on sellele masinaklassile omaselt muidugi mahukas (445 dm3, 48 cm pikk ja 98 cm lai).

Foto: Aivar Pau

Mis seal ikka, paneme masinale hääled sisse ja teeme kõikvõimalikes oludes sõite. Olgu lihtsalt ära öeldud, et suurim tugevus on vast sellel autol see, et see saab hakkama maanteel ka kuuenda käiguga möödasõiduga, võimu on selleks piisavalt. Teiseks muidugi kliirensi kõrgus, mis sügavate roobastega metsateedel või talvel paku luma sõitjat kindlasti hätta ei jäta.

Muidu auto nagu auto ikka, kurvides eriti suurt ala- ega ülejuhitavust ei tajunud, roolivõim annab mõõduka kerguse, vedrustus sai teekonarustega suurepäraselt hakkama, kohalt äraminek ja kiirendus on OK, kostub mõnusat mootori lõrinatki.

Miinusena tuleb tõdeda nõrka heliisolatsiooni. Krobelisemal asfaltteel kipub rehvide hääl ikka väga salongi jõudma, kui lisada veel mootori ja õhuvoolu hääled suurematel pööretel (kiirustel), siis tuleb jutusaate ajaks raadio ikka üsna valjuks keerata. Mul on tunne, et see masin tuleks uuesti saata õhutunneli testi, et vaadata üle, kus suur õhutakistus korralikult müha tekitama kipub.

Bensiinikulu on nii suure ja võimsa masina puhul mõõdukas, sain enamasti linnast väljas sõites keskmiseks 6,7 liitrit sajale.  See on isegi väiksem, kui tootja ise pakub. Paak on 50-liitrine.

Standardgarantii on autol 3 aastat või 100 000 km ja keregarantii isegi 6 aastat.  

Kokkuvõttes võib öelda, et selle raha eest, mis Dusteri eest välja käia tuleb, saab autot küll ja veel. Pealegi päris uhke välimuse, jõulise mootori ja mahuka sisemusega. Aprillis jõudis auto Eestis uute autode müügitabelis juba TOP10-ssegi.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles